Singurul aliment care îți garantează longevitatea. Românii îl consumă des, mai ales la sarmale

Singurul aliment care îți garantează longevitatea. Românii îl consumă des, mai ales la sarmale
Singurul aliment care îți garantează longevitatea. Românii îl consumă des, mai ales la sarmale

Un studiu recent a scos la iveală un lucru de-a dreptul incredibil: acesta este singurul aliment care îți garantează longevitatea. Iar veştile bune nu se opresc aici. Se pare că românii îl consumă des, mai ales la sarmale.

Alimentul care te ajută să trăieşti mai mult

Obişnuieşti să ai un regim alimentar sănătos şi faci mişcare?! Ţii cont de tot ceea ce bei sau mănânci şi ai grijă să nu faci excese?! Ei, bine, se pare că trebuie să adaugi un alt element pe lista lucrurilor care te ajută să trăieşti mai mult. Un studiu recent a arătat care este singurul aliment care îți garantează longevitatea. Realizat pe aproape jumătate de milion de oameni, cu vârste cuprinse între 30 şi 79 de ani, timp de 4 ani, acesta a demonstrat că ardeiul iute are proprietăţi incredibile.

Consumată frecvent, leguma picantă fost astfel asociată cu o reducere de peste 25% a mortalităţii cauzate de diferite afecţiuni cardiovasculare, pulmonare sau asociate cancerului. Aşadar, ţine cont de acest lucru şi data viitoare când mergi la cumpărături ai grijă să pui în coş şi mult ardei iute. Îl poţi consuma ca atare, lângă ciorba preferată, sărmăluţe sau pentru a iuţi pastele cu sos de roşii sau tocăniţele de legume.

“Ardeiul iute este recunoscut pentru efectele antiinflamatorii, antioxidante, de reglare a glucozei din sânge şi de prevenire a cancerului, graţie capsaicinei, care dă ardeiului iute gustul picant, mai mult sau mai puţin intens”, a explicat Dr. Bo Xu, de la Cleveland Clinic’s Heart, Vascular & Toracic Institute.

Ardeiul iute te ajută să slăbeşti

Un alt motiv pentru care să consumi ardei iute este faptul că ajută la arderea grăsimilor, accelerând metabolismul. Astfel, devine un aliat de încredere în lupta cu kilogramele în plus. Mai mult, întăreşte imunitatea, spun specialiştii. Se pare că totul este datorat conţinutului ridicat de betacaroten şi provitamina A.

Capsaicina din ardeiul iute are şi proprietăţi antiinflamatoare, reuşind să suprime procesele inflamatoare. De asemenea, consumul frecvent din această legume stimulează apetitul, îmbunătăţeşte digestia şi poate chiar preveni diabetul de tip 2. O arată şi un studiu realizat în Statele Unite ale Americii: ardeiul iute reduce substanţial nevoia organismului de a produce insulină.

Un alt lucru interesant despre ardeiul iute este efectul pe care îl are asupra sistemului circulator. Mai exact, acesta este un remediu excelent pentru hipertensiunea arterială, curăţă arterele şi contribuie la reducerea colesterolului rău sau trigliceridelor.

În ciuda faptului că oferă numeroase beneficii pentru sănătate, ardeiul iute poate avea şi efecte adverse în cazul persoanelor care suferă de anumite boli gastrointestinale. Mai mult, femeile însărcinate şi cele care alăptează ar trebui să fie atente la cantitatea de mâncare picantă pe care o consumă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI