În România, infrastructura nu este tocmai una dintre cele mai bune, iar cea feroviară fiind depășită din toate punctele de vedere. Toate realizările din acest sector și care merită atenție au fost construite în secolul trecut. Însă, există și un obiectiv de infrastructură feroviară care a fost abandonat fără nici o explicație logică.
Construcția tunelului ”Izvor” a început în anul 1913. Acesta trebuia să lege județul Prahova de județul Dâmbovița, prin Masivul Bucegi. Cei de la CFR au aprobat proiectul și s-a decis realizarea magistralei Târgovişte – Pietroşiţa – Sinaia, prin munte. Așadar, s-a luat decizia de a sparge Masivul Bucegi, pentru a scurta distanța dintre Moroieni și Sinaia.
Tunelul ”Izvor” care trebuia realizat în linie dreaptă, ar fi avut o lungime de 6 kilometri și ar fi legat provinciile istorice Țara Românească și Ardeal. Pentru finalizarea cât mai rapidă a tunelului, proiectanții au hotărât începerea lucrărilor din ambele sensuri, atât dinspre Sinaia, cât și dinspre Moroieni.
Tunelul ”Izvor” trebuia să asigure transportul petrolier din zona Prahova până în București. Din nefericire, izbucnirea Primului Război Mondial din 1914 a dus la încetarea lucrărilor, care au fost reluate abia în anul 1938, însă și acestea au fost abandonate.
”Exista deja o zonă conflictuală. El în principal a fost gândit ca un element de strategie, pentru că chiar s-a dovedit că Valea Prahovei, care era principala furnizoare de petrol pentru Germania a fost bombardată şi circulaţia întreruptă. Acest tunel ar fi realizat o cale secundară de legătură între Bucureşti și Sinaia” a spus arhitectul Dan Niţescu pentru Adevărul.
Nici în ziua de azi, nu se cunoaște motivul pentru care construcția nu a fost finalizată. Ba chiar mai mult, una dintre intrări în tunel a fost închisă. Unele legende locale susțin nemții ar fi avut îngropată aici o locomotivă unică în toată Europa, iar tehnica nu trebuia să intre sub nicio formă în posesia rușilor.
Potrivit unei alte legende, germanii au executat 100 de localnici care lucrau la tunel și le-au ascuns cadavrele sub dărâmături. Altele voci susțin că singura rațiune a fost cea a siguranței, întrucât doar o parte era betonată.
De menționat este faptul că tunelul mai există încă, însă a intrat în proprietate privată, după ce zeci de ani a fost depozit de brânză al unei societăți de profil din județ. Acum, în incinta tunelului funcționează o ciupercărie, scrie sursa citată.