Mihaela Bilic, cel mai titrat nutriționist din România, a dezvăluit secretul nespus din supermarketurile din România. Specialistul a spus cum lumina din supermarketuri are efect asupra apetitului de consum și de cumpărături al clienților. Cum folosesc magazinele și supermarketurile lumina pentru a transmite un anumit mesaj potențialilor clienți.
Mihaela Bilic, cel mai cunoscut nutriționist din România, a explicat cum lumina poate deveni un prieten sau un dușman pentru mâncare.
„Vi s-a întâmplat să vă uitați în oglinda în lift sau într-o baie cu lumina de neon? Rezultatul e surprinzător de neprietenos, oricât de bine ai arăta.
Dar de lumina albă și rece din cabinele de proba ce ziceți? Efectul de piele cadaverica și lipsită de tonus e garantat. Aspectul oricărui element/produs/obiect poate fi influențat major de lumina. Cu ajutorul ei poți să îndulcești/ameliorezi/atenuezi anumite aspecte sau, din contra, sa exagerezi/să scoți în evidență/să dramatizezi.
Când vine vorba despre mâncare lumina poate să-i fie prieten sau dușman, efectul ei având impact major asupra calității respectivului produs. Și nu doar mancarea „suferă” din cauza luminii, ci și apetitul nostru.
Într-un fel avem poftă de mâncare și savuram un preparat daca lumina e optimă (ca intensitate și culoare), și cu totul altă experiență vom avea dacă lumina e rece, orbitoare, violentă.
Nu e un secret ca atmosfera intimă, caldă, relaxată, e în primul rând determinata de lumină. O iluminare medie ca intensitate, cu o lumină albă caldă ce bate preponderent pe masă (nu pe capul mesenilor) este ideală pentru mâncat.
Extrema cealaltă, când lumina este insuficientă sau difuză, nu este avantajoasă- nu te poți bucura plenar de mâncare daca nu vezi ce e in farfurie. Nici lumina zilei, cat de naturală ar fi, nu este mereu de dorit. E nevoie de perdele, draperii, umbrele sau jaluzele ca sa putem filtra si pondera lumina orbitoare a soarelui, doar atunci masa va fi o plăcere”, a precizat Mihaela Bilic.
Specialistul trage și concluzia:
„Concluzia e ca lumina prietenoasă ne face bine și nouă, și mâncării. Singura nedumerire pe care o am este de ce există doar lumina rece si orbitoare în toate spatiile de alimentație publica, magazine si supermarketuri? Știu, am ghicit! Pentru ca lumina excesivă stimulează. Și îndeamnă la supraconsum.
P. S. mic sfat pentru atunci când va probați: oglinda sprijinită de perete, ușor înclinată spre baza, are efect de slăbire”, a notat Mihaela Bilic pe Facebook.