Dacă până de curând șoferii nu erau obligați să aibe în mașină un anume lucru, de acum lucrurile se schimbă, având în vedere că se schimbă legea peste tot în Europa, inclusiv în România, și care precizează în mod clar ce trebuie să aibă toți șoferii în mașină.
Până de curând șoferii nu erau obligați să aibă acest accesoriu montat, dar cu toate astea în multe cazuri a fost extrem de util. Dar în 2022, parlementarii UE introduceau cerințe tehnologice pentru vehiculele noi, astfel că au decis să schimbe lucrurile.
Odată cu adoptarea nouului cadru legislativ european, un accesoriu devine obligatoriu. De la camere de marșarier la sistemul de frânare autonomă, majoritatea sunt regăsite în noua directivă, salutată de grupurile de siguranță rutieră, dar este o veste proastă pentru șoferi, mai ales pentru cei cu mașini ceva mai vechi.
Decizia a fost luată la nivelul Parlamentului European, iar cum România este țară membră, directiva va avea caracter legislativ obligatoriu și pentru șoferii noștri. Vorbim așadar de o schimbare în Codul Rutier, după adoptarea acestei directive.
Mai trebuie menționat că, surprinzător, la câteva zile după ce Volvo anunța că va introduce camere de luat vederi orientate spre șofer și că va limita toate mașinile sale la 112 km/h, UE a urmat cu propriul său sistem ISA (Intelligent Speed Assistance).
Cu toate acestea, asistența inteligentă pentru viteză, introdusă de UE, a fost criticată. Având în vedere că sistemul a fost conceput pentru a scana indicatoarele rutiere acolo unde este posibil, opiniile sunt că acesta este primul pas către o guvernare totală a vitezei mașinilor.
Toate aceste măsuri tehnice, mai spun reprezentanții UE, sunt atât pentru mașinile noi, construite după 2022, dar și pentru mașinile vechi.
Cu alte cuvinte, toți șoferii care au mașini de dinainte de 2022, și fără aceste tehnologii, vor fi obligați să le monteze pe mașinile personale, inclusiv șoferii din România. Pe de altă parte, printre cele 15 tehnologii impuse se regăsesc și următoarele:
Deși aceste măsuri au fost supuse aprobării oficiale a Parlamentului European și a statelor membre ale UE în septembrie 2022, Comisia Europeană a aprobat deja legislația, ceea ce înseamnă că aceasta ar trebui să intre în vigoare din mai 2022 pentru toate modelele noi care nu au fost încă proiectate și din mai 2024 pentru modelele cu facelift.