05 iul. 2022 | 08:32

Devine obligatoriu de mâine pentru șoferii din România. Aparatul pe care trebuie să-l ai în mașină

Știri generale
Devine obligatoriu de mâine pentru șoferii din România. Aparatul pe care trebuie să-l ai în mașină
Directiva europeană are cerințe solide privind confidențialitatea datelor

Luna trecută, Comisia Europeană a publicat specificațiile tehnice finale pentru un anume tip de dispozitive. Conform documentului, acestea reprezintă una dintre noile tehnologii obligatorii. Implementarea acestora a fost convenită în cadrul unei actualizări din 2019 a legislației UE privind siguranța vehiculelor. În urma aprobării acestor directive, devine obligatoriu de mâine pentru șoferii din România acest dispozitiv.

„Cutiile negre” vor fi obligatorii pentru mașinile din Europa. Devine obligatoriu de mâine pentru șoferii din România

Începând cu 6 iulie 2022, producătorii de automobile vor fi obligați să echipeze noile modele destinate pieței europene cu un fel de „cutie neagră”. Acestea vor înregistra datele tehnice, date care pot fi folosite în caz de accident. Dar despre ce date este vorba și cine va avea acces la ele?

Uniunea Europeană intenționează ca toate mașinile noi să fie echipate cu noi sisteme de înregistrare a datelor. Dispozitivile vor fi similare celebrelor „cutii negre” utilizate la bordul avioanelor. Ideea este de a avea acces la un set de date tehnice specifice referitoare la secundele care preced coliziunile, mai mult sau mai puțin grave.

Acest lucru se aplică tuturor categoriilor de autoturisme, dar nu și autovehiculelor cu două roți. Numai agenții de aplicare a legii vor fi autorizați să acceseze aceste date. Accesarea se va face doar atunci când este necesar. Companiile de asigurări, conform directive UE, nu vor avea acces la aceste date.

Informații utile despre aparatul pe care trebuie să-l ai în mașină

Printre datele implicate se numără în special viteza vehiculului, frânarea, unghiul volanului, înclinarea acestuia pe șosea și dacă diferitele sisteme de siguranță ale vehiculului erau în funcțiune, începând cu centurile de siguranță. Sistemul va permite, de asemenea, identificarea exactă a tipului de vehicul și va oferi producătorilor un feedback cu privire la incidentele îngrijorătoare.

Se promite că toate datele vor fi anonime. Datele nu vor include numărul de identificare al vehiculului sau orice alte informații care ar putea identifica proprietarul vehiculului. Și, spre deosebire de cutiile negre ale aeronavelor, nu vor fi înregistrate conversațiile din cabina de pilotaj.

Acest sistem nu poate fi dezactivat și va funcționa în mod continuu de îndată ce vehiculul este în mișcare. Cu toate acestea, datele înregistrate vor fi suprascrise în mod constant cu date noi, cu excepția secundelor dinaintea și după coliziuni. Sisteme similare sunt deja în vigoare în SUA, Coreea, Japonia și Elveția.

Cerințe solide privind confidențialitatea datelor

În legislație au fost incluse cerințe solide privind confidențialitatea datelor, dar ETSC și alte organizații de experți au avertizat anul trecut că interpretarea Comisiei Europene în ceea ce privește cerințele tehnice este prea strictă, iar datele de timp și de localizare ar putea și ar trebui să fie puse la dispoziția părților autorizate, cum ar fi investigatorii de coliziuni și cercetătorii în domeniul siguranței.

În raportul său recent privind siguranța rutieră, Parlamentul European a solicitat, de asemenea, Comisiei „să se asigure că toate elementele de date relevante pentru analiza aprofundată a accidentelor și pentru cercetarea în domeniul siguranței rutiere (inclusiv locația, data și ora) trebuie înregistrate și stocate de către EDR”. Frank Mütze, specialist în siguranța vehiculelor la ETSC, a declarat:

„Acesta este cu adevărat un autogol pentru siguranța rutieră. Scopul inițial al obligativității de a introduce EDR-uri în vehiculele noi a fost acela de a oferi o sursă de date care să ajute la prevenirea accidentelor viitoare.

Excluderea recuperării informațiilor de localizare și de timp face ca datele dispozitivelor să devină mai puțin fiabile. Practic este inutilă pentru cercetătorii în domeniul siguranței rutiere. Sperăm că această legislație poate fi revizuită și actualizată cât mai curând posibil.”

Aparatele de înregistrare electronică a datelor stochează datele doar atunci când are loc o coliziune. Prin urmare, nu s-a pus niciodată problema ca EDR-urile să fie utilizate pentru a urmări în permanență mișcările vehiculelor.

Parteneri
Silviu Prigoană, ultimele dorințe înainte de a muri. Ce a putut să spună cu doar puțin timp înainte să treacă în neființă
Redactia.ro
Ce puneau străbunii în piure, ca să iasă alb, pufos și savuros. Rețeta clasică din anul 1966
Click.ro
Mesaj dur din partea unui general ucrainean pentru Donald Trump: Poporul nu vrea negocieri cu Rusia
Digi24
Imagini NEMAIVĂZUTE cu Monica Tatoiu! Cum arăta pe vremea când se iubea cu Florin Călinescu
Vocea.biz
Băieții cei mari au făcut 'fortăreață' în jurul tatălui lor. Cum l-au onorat pe Silviu Prigoană în ultimul lui drum spre casă
Unica.ro
Preț uluitor la cartofii prăjiți. Cât costă la restaurant
EVZ.ro
Fiica lui Ioan Crișan, acuzată că ar fi plănuit asasinarea tatălui ei, și cei doi complici au fost arestați preventiv. Cum a motivat instanța decizia, după ce în octombrie toți trei au fost eliberați
Spynews
Se modifică buletinele. Cărți de identitate noi pentru toți românii peste 14 ani
Capital.ro
Silviu Prigoană, 8 căsnicii, 4 soții, 6 divorțuri. Prima soție l-a lăsat văduv, iar ultima i-a adus liniștea, până când moartea i-a despărțit. Cine sunt femeile care i-au marcat viața
Avantaje
Pensiile vor fi ÎNGHEȚATE în 2025! S-a aflat ADEVĂRUL!
Mediaflux
Adriana Bahmuțeanu, prima reacție după ce Silviu Prigoană a fost înmormântat pe ascuns: „Cum să duci doi copii, noaptea, într-un cimitir?”
Spynews.ro
Două alimente consumate zilnic de români s-au dovedit a fi cancerigene
Realitatea.net
Copiii lui Silviu Prigoană anunță că regretatul afacerist a fost deja înmormântat. Mesajul lui Honorius și al lui Silvius
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro