În ultimii ani, mai exact 9, compania CFR Călători a mers pe tarife scăzute, în opinia ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Astfel că, în ședința de astăzi, guvernul a aprobat cererea companiei, prin bugetul pe anul în curs, o majorare a valorii tichetelor de călătorie. Anunțul a fost făcut chiar de către Sorin Grindeanu, la finalul ședinței de guvern de astăzi.
De la momentul scindării principalei companii de transport feroviar în CFR Călători și CFR Marfă, prima companiei a operat tarife relativ mici, în comparație cu celelalte state din Uniunea Europeană.
La finalul anului trecut CFR Călători a înaintat către guvern un proiect de buget pentru anul 2022, dar și o cerere de majorare a tarifelor operate de companie. Pe fondul creșterilor de cheltuieli din ultimii doi ani, cel puțin, spune Sorin Grindeanu, o majorare a tarifelor era un punct important pe agenda guvernului de coaliție.
Astăzi a avut loc o nouă ședință de lucru la Palatul Victoria, iar pe ordinea de zi a fost și proiectul de buget. În urma discuțiilor de astăzi, premierul Ciucă a aprobat noul buget pentru anul în curs, dar și cererea de majorare a tarifelor practicate de companie.
„Guvernul a aprobat astăzi bugetul CFR Călători. Compania CFR Călători a solicitat creşterea tarifelor pentru bilete de la 1 iulie 2022! Mai exact: o majorare cu 20%, după 9 ani în care nu s-a operat vreo modificare de preţ.
Vorbim de prima actualizare de tarife din 2013 încoace, în condiţiile în care preţurile la carburanţi şi energie electrică au crescut constant! În bugetul CFR Călători, de la 1 iulie, este prevăzută o creştere cu 20%. Ăsta este modul în care cei de la CFR Călători şi-au previzionat bugetul pentru anul 2022.”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.
Ultimii 24 de ani au adus schimbări majore în cadrul principalei companii de stat de transport feroviar. În 1998 CFR era reorganizată în trei entități separate, iar CFR Călători a devenit, pentru o perioadă bună de timp, singurul operator feroviar din România. Din păcate, în toți acești ani, investițiile în infrastructură au fost extrem de mici, ceea ce a dus la un declin major al companiei.
Odată cu realizarea PNRR, spune Grindeanu, banii alocați pentru investiții în transportul feroviar, ar trebui să schimbe aproape de la zero tot ceea ce înseamnă acum compania, și nu numai.
„Suntem conştienţi de necesitatea unor investiţii continue în infrastructura feroviară, iar CFR Călători este printre principalii beneficiari ai finanţărilor prin PNRR. Voi urmări îndeaproape implementarea proiectelor pentru modernizarea materialului rulant şi pentru achiziţia de material nou”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Rămâne să așteptăm sosirea banilor prin PNRR și să vedem care vor fi modificările și investițiile în acest segment extrem de important din economia românească.