Când vorbim de alternativele alimentare la carne, în mod cert ne gândim la alimentele vegane, iar gigantul german Lidl se pare că are inițiativa în acest sens. Așadar, vorbim de o schimbare importantă în magazinele Lidl care anunță cât vor costa alternativele vegane la carne.
Nu putem să nu observăm alternativele vegane la carne disponibile în prezent. Având în vedere că tot mai mulți dintre noi urmează o dietă vegană, vegetariană sau flexitariană, cererea pentru aceste produse a crescut.
Citește despre: Vânătoarea veganilor, nouă modă de pe internet care te convinge să renunți la carne
Vânzările de alimente fără carne au crescut cu 40% în perioada 2014-2019, și nu este doar un fenomen local. Cererea, oferta și consumul de alternative la carnea pe bază de plante a înregistrat o creștere similară în întreaga lume.
Concurența pentru succesul pe piața de masă și pentru obținerea unor produse mai ”realiste”, asemănătoare cărnii, a crescut, de asemenea, gradul de procesare și de inginerie a aromelor implicate.
Află despre: Cele mai bune alimente pentru înlocuirea mezelurilor din nutriția ta. Te vei simți mult mai bine
Așa se face că, în această perioadă are loc o schimbare importantă în magazinele Lidl, iar oficialii retailerului anunță cât vor costa alternativele vegane la carne.
Într-un comunicat publicat recent de retailerul german Lidl, clienții au aflat că Lidl Germania reduce prețurile la alternativele vegane la carne, marcă proprie Vemondo, la nivelul prețurilor produselor din carne normale.
Un anunț similar a fost dat și de reprezentanții Lidl Olanda, care spun că oferă deja o mare parte din înlocuitorii săi de carne mai ieftini decât referentul animal.
Află despre: Inovația cu care Lidl vrea să dea lovitura în Europa. Se întâmplă în magazine în viitorul apropiat, e oficial
”Egalitate în farfurie„, acesta este noul motto al retailerului Lidl Germania. În termeni concreți, aceasta înseamnă că alternativele vegane la carne nu ar trebui să mai fie mai scumpe decât cele de origine animală, astfel încât mai mulți clienți să aleagă alternativele pe bază de plante.
În schimb, discounterul va ajusta prețurile pentru aproape întreaga gamă a mărcii vegane Vemondo, marca proprie a Lidl în Germania.
Până în prezent, alternativele vegane sunt semnificativ mai scumpe în comerțul cu amănuntul alimentar decât produsele comparabile de origine animală, iar Lidl din Germania vrea să schimbe acest lucru.
Gigantul a anunțat săptămâna aceasta că dorește să alinieze prețurile aproape întregii game a mărcii vegane proprii Vemondo de la Lidl la cele ale produselor comparabile de origine animală.
Ca urmare, în viitor, majoritatea produselor Vemondo vor fi disponibile la același preț de bază ca și produsele de origine animală.
Distribuitorul de produse alimentare le promite astfel clienților săi un acces mai ușor la produsele de origine vegetală, fără a fi nevoiți să plătească mai mult.
Vezi detalii: Din ce sunt făcute ouăle vegane, noul trend în materie de gătit. Ce secret ascund aceste produse noi
Ca răspuns la politica implementată de Lidl Germania, purtătorul de cuvânt al Lidl Olanda spune:
”Cu o strategie pentru o alimentație conștientă, Lidl își stabilește obiective internaționale pentru a oferi clienților săi o ofertă îmbunătățită pentru un stil de viață conștient și sustenabil până în 2030, la prețul scăzut obișnuit.
Anul trecut, Lidl Olanda a stabilit un obiectiv concret pentru vânzarea de proteine vegetale în 2030. În 2030, 50 la sută din proteinele vândute vor fi de origine vegetală și 50 la sută de proteine animale. În prezent, 38 la sută sunt de origine vegetală și 62 la sută de origine animală.
Pentru a stimula vânzarea de variante de origine vegetală, o mare parte din înlocuitorii noștri de carne sunt mai ieftini decât referentul animal și avem, de asemenea, o serie de alternative în cadrul produselor lactate care sunt mai ieftine.”
Află și: Produsele de post care sunt deja disponibile în magazinele Lidl România. Au prețuri foarte mici
În acest context, Lidl face referire la un sondaj reprezentativ realizat de Organizația Federală a Comerțului Alimentar German (BVLH), care arată că 43% dintre respondenți ar alege mai des alimente pe bază de plante dacă acestea ar fi oferite la un preț mai mic. Prețurile pentru produsele marca proprie scad în medie cu 23%.