România devine o reală forță în Europa. Iată în ce domeniu a intrat țara noastră în top 10. Într-un raport preliminar pentru 2021 al Sensor Tower, România s-a remarcat într-un anumit domeniu, intrând într-un top important. Iată despre ce este vorba, mai exact.
România devine o reală forță în Europa, remarcându-se la la numărul de instalări de aplicațiile mobile pentru îmbrăcăminte și încălțăminte sport ale marilor magazine din domeniu. Astfel, numărul instalărilor a crescut de la 120.000 în 2019 la peste 1,6 milioane anul trecut, astfel că România a intrat în Top 10 piețe europene în funcție de adopția utilizatorilor.
Primele trei trimestre ale anului 2021 au însemnat o perioadă de creștere solidă pentru aplicațiile de retail în toată Europa. Numărul de instalări a ajuns șa 572 de milioane, fiind în creștere cu trei puncte procentuale, de la an la an. Performanța s-a bazat pe o perioadă de creștere fabuloasă în 2021, cu o creștere a instalărilor de 24% față de perioada similară a anului anterior, accelerată și de apariția de coronavirus.
Creșterea comerțului pe mobil ajutat de apariția pandemiei a făcut ca aplicațiile de retail să devină o categorie de aplicații mobile cu cea mai rapidă creștere din Europa. Cele mai performante subcategorii au fost: electronicele, îmbrăcăminte și încălțăminte sport, și modă.
În primele trei trimestre din 2021, aplicațiile de tip marketplace, cum ar fi AliExpress sau Amazon au dominat piața aplicațiilor de retail în ce privește adoptarea de către utilizatori, urmată de aplicațiile de fashion. Țara noastră se află și ea pe lista statelor cu creșteri spectaculoase în ceea ce privește instalarea aplicațiilor.
Dacă țări ca Rusia, Marea Britanie și Turcia continuă să fie în topul statelor cu cele mai multe download-uri ale aplicațiilor mobile pentru îmbrăcăminte și încălțăminte sport, popularitatea segmentului înregistrând o creștere o bruscă pentru anumite piețe din Europa de Est începând cu jumătatea anului 2020.
Țări precum România, Ucraina, Belarus și Bulgaria au fost printre piețele cu cea mai rapidă creștere în privința adoptării de utilizatori în primele 10 luni din 2021.
Spre deosebire de utilizatorii din Europa de Vest, mult mai predispuși să descarce aplicațiile Nike și Adidas, utilizatorii de pe aceste piețe din Europa de Est au fost mai predispuși să instaleze aplicația efootwear.eu din Polonia, CCC și aplicația Decathlon.
”Deși multe dintre piețele cu cea mai rapidă creștere au pornit de la o bază de utilizatori redusă și sunt încă în urma altor țări cheie în ceea ce privește numărul absolut de descărcări, România iese în evidență. Numărul de instalări ale aplicațiilor de îmbrăcăminte și încălțăminte sportivă a urcat de la 120.000 de descărcări în 2019 la peste 1,6 milioane în primele unsprezece luni din 2021, intrând în top 10 piețe europene în funcție de adopția utilizatorilor”, se arată în studiu.
De precizat este că studiul a luat în considerare descărcările agregate din primele 150+ aplicații de vânzare cu amănuntul în 32 de țări europene, între primul trimestru din 2019 și primul trimestru al acestui an.