Dacia ar putea să devină altfel decât o știi în acest moment, datorită unei decizii a Renault. O înțelegere făcută de francezi ar putea transforma mașina românească într-un automobil cum vezi în Occident, dar sperăm că la prețurile actuale.
Decizia de pe urma căreia ar putea profita din plin Dacia este fuziunea dintre Renault și compania Fiat Chrysler Automobiles. Surpriza vine din modul în care își vor împărți acțiunile, care ar putea să fie 50% – 50%.
Informația despre parteneriatul lor a fost dezvăluită chiar de către reprezentanții Fiat Chrysler, după ce au stat la masa negocierilor cu francezii Grupului Renault.
Un alt aspect interesant al acestei mișcări este componența Consiliului de Administrație care a decis această variantă de împărțire a acțiunilor, adică e un consiliu format doar din manageri independenți.
„Propunerea FCA vine după discuții inițiale operaționale între cele două companii pentru a identifica produse și geografii unde acestea ar putea colabora, în particular, pentru a dezvolta și comercializa noi tehnologii”, se arată în anunțul FCA.
Dacă Fiat Chrysler bate palma cu Renault în acești termeni de afaceri, noul grup auto va deveni al treilea cel mai mare producător de automobile din lume, cu aproape nouă milioane de mașini vândute anual pe mai multe continente și, practic, pe toate piețele majore, România fiind una dintre ele.
Cei de la Fiat Chrysler promit că nu se alătură companiei cu mâna goală, cum s-ar spune, ci vor contribui la umplerea portofoliului de categorii de automobile, de la cele de lux, la cele de volum.
Există și ceva dezavantaje prin această fuziune, cea mai mare fiind închiderea anumitor uzine, pentru că întreaga companie se va restructura. Sperăm că România nu va resimți acest dezavantaj, ci doar beneficiile, cum ar fi tehnologii noi și, de ce nu, poate și unul sau mai multe modele noi.
Prima decizie majoră luată de Renault și cu un oarecare impact asupra mașinilor românești a fost încheierea parteneriatului cu Mercedes-Benz. Dacia a câștigat de pe urma lui o motorizare diesel modernă, mai prietenoasă cu mediul, care a salvat compania de la Mioveni de renunțarea la diesel.
Al doilea câștig a fost motorul nou TCe de până la 150 de cai-putere, cel mai puternic motor pus de români până acum pe Dacia și care e disponibil, deocamdată, doar pe Duster.