Lumea publicității din România este una dinamică și cu mulți creatori de conținut, printre ei ar fi fost și Mircea Badea, care a vorbit recent de reclama la care a lucrat. Citește mai departe și află ce idee amuzantă a avut.
Când vine vorba de publicitate, fie cea de pe micul ecran, fie cea afișată pe panouri în stradă, în spatele conceptelor stă o echipă întreagă de oameni.
Dar, ceea ce-i caracterizează pe cei de publicitate este creativitatea. Sunt oameni cu o imaginație puternică pe care o poate aplica la conceperea de noi idei.
A fi un gânditor creativ se află în centrul marketingului, care presupune dezvoltarea unor strategii de marketing care pot impresiona consumatorii, în parte datorită noutății lor, și în cele mai multe cazuri datorită unor idei originale.
În piața românească de publicitate, mai ales după anii 90, au apărut nume importante în acest domeniu, și vorbim aici de oameni, dar și de companii autohtone, dar și venite din Occident cu o experiență de ani de zile.
A fi creator de publicitate nu este un lucru ușor, iar asta a simțit-o pe pielea lui, inclusiv Mircea Badea care a vorbit de tentativele sale de creație la Antena 3 CNN, în cadrul emisiunii ”iThink”, realizată de coelgul de trust, Iusti Fudulu.
Nu ar trebui să fie nimic surprinzător aici, având în vedere că lucrează în media de ani de zile, iar intenția de a încerca și această paletă ar fi putut deveni chiar o meserie bine plătită.
În dialogul avut cu colegul din trust, Iusti Fudulu, fanii au aflat și care este reclama la care a lucrat Mircea Badea:
”La un moment dat, acum foarte, foarte mulți ani, o agenție de publicitate a părut că vede în mine potențial, sau aptitudini în domeniu, și trebuia să creez un text pentru o reclamă la un pate de ficat. Iar eu mi-am imaginat că intră un cetățean într-un magazin și întreabă:
– Pate aveți?
– Da!
– E de porc?
– Nu, e foarte bun!
Toată lumea a râs, toată lumea a spus că sună foarte bine, dar nu se face. Acesta a fost unul dintre proiectele mele eșuate. Cumva m-am și descurajat, nu am mai continuat pe linia aceasta a creativității”, a dezvăluit Mircea Badea la Antena 3 CNN.
Să lucrezi într-o asemenea piață cere multe ore de studiu de piață, de a afla care sunt cerințele beneficiarului și, în cele din urmă, care este impactul clar asupra celor cărora te adresezi.
Cu alte cuvinte, este o muncă grea, care are nevoie de multe ore de cercetare, creație și, în cele din urmă, de a da beneficiarului, ceea ce-și dorește și ceea ce vrea.
Deși a încercat să facă acest lucru, Mircea Badea a recunoscut în aceeași emisiune că ‘M-am descurajat’:
”Da, am scris câteva reclame ”de sertar”, pentru că nu au fost înfăptuite. Din fericire…
Au fost câteva contribuții absolut minore care nu s-au regăsit după aceea în marile producții foarte reușite”, a continuat realizatorul TV.
Dar, se pare că a reușit să apară în câteva reclame, deși nu au fost creația sa, spunându-i colegului de trust că ”Am jucat și cu mama și cu tata. Chiar și cu nepoata mea”, în urmă cu 11 ani.