11 oct. 2023 | 13:24

Brandurile din România care au investit cei mai mulți bani în publicitate. Surpriza de pe locul 1, cum se clasează Lidl, eMag sau Kaufland

Social
Brandurile din România care au investit cei mai mulți bani în publicitate. Surpriza de pe locul 1, cum se clasează Lidl, eMag sau Kaufland
Brandurile care baga cei mai multi bani in publicitate

După cum spun mulți-”reclama este sufletul comerțului”. Acum s-a anunțat care sunt brandurile din România care au investit cei mai mulți bani în publicitate. Surpriza de pe locul 1, cum se clasează Lidl, eMag sau Kaufland.

Câți bani au cheltuit cele mai mari branduri pe publicitate în septembrie 2023

Cei mai mulți bani în publicitate sunt investiți de producătorii de dulciuri. Astfel, în luna septembrie, brandul Kinder, parte a grupului Ferrero Romania, a dominat piața de publicitate.

Pe locul 2, potrivit rezultatelor analizei de monitorizare a reclamelor, realizate de mediaTRUST între 1-30 septembrie 2023, se situează Penny, în timp ce Catena se clasează pe locul trei.

Conform studiului menționat, în intervalul de monitorizare s-au difuzat peste 570.000 de spoturi publicitare, cheltuielile totale pe publicitate fiind de peste 796 milioane euro rate card.

Citește și: Câți bani a făcut Antena 1 din publicitate în urma emisiunilor cu Vulpița

Ce înseamnă tarif de publicitate rate card

Trebuie precizat că aceste cifre reprezintă cheltuielile calculate pe baza tarifelor de publicitate (rate card) specifice fiecărui mediu de promovare, fără se calcula discounturile, reducerile sau alte oferte speciale acordate individual de către advertiseri.

Astfel, valoarea cheltuielilor reflectată în raport reprezintă cheltuielile brute ale industriei dulciurilor în domeniul publicității, înainte de eventuale negocieri comerciale sau avantaje comerciale specifice oferite de mediile de promovare.

Între 1 și 30 septembrie 2023, Kinder, sub umbrela Ferrero Romania, a investit 15,9 milioane de euro în campanii publicitare cu un total de 8.049 de reclame difuzate. De asemenea, brandul a adoptat o abordare strategică în ceea ce privește canalele de promovare, concentrându-se exclusiv pe reclame TV.

Asta înseamnă că reclamele TV sunt percepute ca fiind cea mai eficientă modalitate de a face publicitate la dulciuri. Cele mai promovate au fost batoanele de ciocolată, pentru care s-au înregistrat nu mai puțin de 2.368 de reclame.

Magazinele Penny se mențin în topul brandurilor cu cele mai mari cheltuieli în publicitate, alocând un buget considerabil de 14,3 milioane de euro (rate card) pentru a-și promova produsele. Astfel, în luna septembrie au fost difuzate un total de 9.421 de reclame la radio, televiziune și în presa scrisă.

Câți bani bagă Lidl în publicitate într-o lună

Lidl România ocupă locul patru  în topul cheltuielilor de publicitate, cu un buget estimat de 12,79 milioane de euro. În oate canalele media disponibile, radio, televiziune și presă scrisă, Lidl a difuzat un total de 9.090 de spoturi.

Brandul Kaufland a investit un total de 8,12 milioane de euro (rate card) în cheltuieli de publicitate și a difuzat 7.799 spoturi în perioada menționată, promovându-se pe TV dar și la radio.

Citește și: Câți bani a câștigat Simona Halep din publicitate

Nu în ultimul rând, în septembrie, eMag a avut un buget de 10,77 milioane de euro alocat pentru campaniile publicitare. S-a concentrat pe publicitatea televizată și radio, investind circa 9 milioane de euro în publicitatea TV și 1,7 milioane de euro în cea radio. Aproape 1,3 milioane de euro s-au dus pentru spoturile difuzate pe Pro TV, unde s-au difuzat 401 reclame.