Gigantul din Franța care intră pe piața din România! În urmă cu 13 ani, gigantul francez „La Poste” lua decizia de a prelua acționariatul majoritar al unei companii românești. Este vorba de Hit Mail group, care era un furnizor român de servicii de marketing direct. Achiziția se realiza prin subsidiara companiei franceze, Mediapost Group, fiind schimbat ulterior și numele în Mediapost Hit Mail. În 2022 noua companie anunță posibile investiții în acest domeniu. Valoarea se ridică la aproximativ 20 de milioane de euro, conform publicației Profit. Investițiile, conform companiei, vor fi în partea de automatizare a a voucherelor și a cardurilor-cadou, prîntr-o soluție IT construită de zero.
În 2009, când „La Poste” a cumpărat Hit Mail prin intermediul filialei sale Mediapost Group, compania română cuprindea cinci companii: Inbox Marketing, Create Direct, Hit Mobile Marketing, Interactions și Hit Mail Bulgaria. Cifra de afaceri consolidată a Hit Mail creștea în 2008 cu 45%, până la 7,8 milioane de euro.
În urma achiziției, Mediapost și Hit Mail au fuzionat în Mediapost Hit Mail, precizat La Poste într-un comunicat. Oficialii companiei mai adăugau că fuziunea o va ajuta să își extindă activitatea în regiune.
La acel moment marketingul direct nu era bine dezvoltat în România, reprezentând doar 3,0% din totalul investițiilor în publicitate, față de peste 20% în Franța.
După rebranduirea Hit Mail, noua companie, Mediapost Hit Mail și-a diversificat serviciile de marketing direct pe piața românească. Au fost făcute investiții majore în acest segment, iar totul a culminat cu anunțul acestui an.
Conform celor de la Profit.ro, Mediapost Hit Mail intenționează să investească 20 de milioane de euro într-un sistem automatizat de gestionare a voucherelor și cardurilor cadou. Conform acestora, gestionarea se face prin intermediul unei soluții IT automatizate, construite de la zero.
Interesați în mod direct de dezvoltarea marketingului direct, reprezentanții companiei, subsidiara gigantului francez „La Poste”, spun că odată cu crearea acestui sistem vor fi angajări multe. Așa cum spuneam, bugetul alocat este de 20 de milioane de euro. De altfel Marian Șeitan declara pentru publicația amintită care este ținta clară a acestui nou proiect:
„Datorită usurinței în cumpărare, flexibilității și deschiderii lor către o gamă mare de produse, cererea de vouchere și carduri-cadou digitale în România este în creștere. Ne inspirăm din ceea ce se întâmplă în Europa de Vest în această zonă, ceea ce ne ajută să dezvoltăm și să perfectăm soluțiile de generare și trimitere a voucherelor digitale”, a declarat pentru Profit.ro Marian Șeitan.
Noua firmă, conform aceluiași Marian Șeitan, denumită Vouchers Depot, se va ocupa de implementarea soluției IT. Vouchers Depot este și compania care va face angajările de rigoare.