Proprietarii de mașini diesel sunt aproape de colaps financiar. Tot mai multe orașe din Europa interzic autoturismele pe motorină, iar Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiție în cazul României, care încă nu a luat măsuri necesare reducerii numărului de mașini diesel.
Multe țări din Uniunea Europeană au impus restricții în ceea ce privește circulația pe drumurile publice a mașinilor diesel, care sunt mai poluante decât cele pe benzină. România încă nu a luat măsuri în această privință și a intrat în vizorul Comisiei Europene, alături de alte 8 state din blocul comunitar. În țara noastră sunt înmatriculate aproximativ 6 milioane de autoturisme, din care jumătate sunt diesel. Românii au preferat să cumpere mașini pe motorină întrucât consumul este redus.
Interzicearea mașinilor diesel nu se va face brusc, ci treptat. În Germania, spre exemplu, primarii din două orașe au decis să interzică mașinile diesel, în timp ce autoritățile din Roma au anunțat că acestea vor fi interzise treptat până în anul 2024. Londonezii au luat altfel de măsuri: au instituit o taxă pentru mașinile pe motorină care tranzitează orașul. Un alt exemplu este al Parisului, care a interzis circulația mașinilor diesel care au fost fabricate înainte de anul 2005. În Atena și Madrid, acest tip de autoturism va fi interzis începând cu anul 2025.
Proprietarii de mașini diesel nu știu cum să rezolve această problemă, în condițiile în care le este tot mai greu să își vândă mașinile. Pentru a rezolva o parte a problemei, Volkswagen a promis o schemă de buyback, care este de fapt un program prin care șoferii își pot înlocui mașinile cu unele noi, mai puțin poluante, dar pentru asta vor trebui să plătească o diferență de bani.
În acest program intră doar mașinile cumpărate după luna aprilie, iar șoferii trebuie să cumpere un autoturism tot din grupul VAG.