Începând de vineri, românii care vor să își achiziționeze o mașină prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus pot depune cererile de înscriere la producătorii validați. În ceea ce privește persoanele juridice care vor să acceseze programele, acestea trebuie să depună dosare de acceptare la Administraţia Fondului pentru Mediu.
„În 2019, suma alocată este de 235 milioane lei, pentru circa 35.000 de prime de casare, cuantumul primei de casare fiind de 6.500 lei. În cadrul programului Rabla Clasic, pot fi achiziționate autovehicule noi care emit maximum 120 g CO2/km în sistem de măsurare WLTP, respectiv 140 g CO2/km în sistem de măsurare NEDC.
La prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei care se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de cel mult 96 g CO2/km în sistem WLTP, respectiv 105 g CO2/km în
sistem NEDC și/sau un ecobonus în valoare de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.”, anunță Ministerul Mediului.
Tot de vineri, se pot achiziționa autoturisme noi prin programul Rabla Plus, pentru care s-au pus la dispoziție 75 de milioane de lei. Numărul de mașini care pot fi achiziționate prin acest program se ridică la 1.500 – 1.600. Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, are planuri mari de viitor.
„Următorul moment-cheie va fi producția, în România, a primului model 100% electric. Și, de ce nu, dezvoltarea unei adevărate piețe românești de producție de componente pentru mașinile electrice. Cred cu adevărat că împreună putem realiza acest deziderat și îmi doresc să o facem cât mai repede!”, a declarat Grațiela Gavrilescu.
Și pentru că una dintre cauzele pentru care românii nu sunt atrași de mașinile electrice este lipsa stațiilor de încărcare, Administrația Fondului pentru Mediu finanțează cu 90 de milioane de lei achiziția și instalarea de stații de încărcare performante în municipiile reședință de județ.