Curtea de Apel București a admis contestația în cadrul licitației pentru prima secțiune a Metroului Otopeni.
Pe 27 august, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis contestația constructorului grec Aktor, la licitația pentru structura de rezistență a primei secțiuni a Magistralei 6 de metrou.
Elenii contestau respingerea ofertei făcute de ei, cerând ca aceasta să fie reluată în calcul de către Metrorex la licitația pentru secțiunea 1Mai – Tokyo (Băneasa). Rămâne de văzut care va fi decizia Companiei Metrorex în urma deciziei CNSC și când va fi stabilit un nou termen de depunere a ofertelor pentru etapa următoare a licitației.
În data de 31 iulie 2020, Metrorex finalizase etapa de evaluare a candidaturilor depuse la licitația pentru structura de rezistență a primei secțiuni din Metroul Otopeni. Așadar cei șase candidați urmau să depună ofertele pentru etapa următoare a licitațiilor.
Între timp, pe 12 august, constructorul elen a depus contestația menționată mai sus, licitația fiind suspendată. Prin urmare, având în vedere decizia CNSC, cel mai probabil, termenul de 3 septembrie nu va fi respectat.
Potrivit economica.net, Metrorex a mai fost obligată să reevalueze oferta Aktor și după decizia din data de 28 mai a Curții de Apel București.
Magistrala 6 realizează extinderea rețelei de metrou actuale din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional ‘Henri Coandă’ București. Linia nouă va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor și a trenurilor.
Noua linie de metrou va cuprinde 12 stații și va avea un traseu de 14,2 km. Stațiile vor fi: Stația 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.