Licitația pentru prima secțiune a Metroului de Otopeni a fost suspendată de grecii de la Aktor. Au depus iar contestație după ce Metrorex i-a exclus din procedură. Compania românească de infrastructura de metrou din București așteaptă oferte din partea candidaților selectați până pe 3 septembrie.
Grecii de la Aktor au formulat o nouă plângere la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) împotriva raportului Metrorex din 30 iulie, prin care oferta lor a fost respinsă în cadrul licitației a primei secțiuni din Magistrala 6 de metrou. Drept urmare, conform informațiilor din platforma de achiziții publice SEAP, procedura privind secțiunea 1 Mai – Tokyo/Băneasa a metroului de Otopeni a rămas în aer.
Constructorul elen a mai fost exclus o dată din licitație, pe motiv că oferta sa fusese clasată pe locul 7, Metrorex decizând să meargă mai departe numai primii șase candidați din cei 10 înscriși. Atunci, Aktor a contestat punctajul obișnuit și în final a avut câștig de cauză la Curtea de Apel București. Mai târziu, Metrorex a emis pe 30 iulie un alt raport în care a respins oferta tehnică a grecilor.
Contractul pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo include: Galerie la staţia 1 Mai existentă, Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația şi galeria Tokyo şi Tunel 1 Mai – Tokyo.
Banii
Pentru pregătirea și implementarea proiectului a fost semnat un acord de împrumut, în luna martie a anului 2010, între Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Japoneză de Cooperare Internațională (JICA), în valoare de 41,87 miliarde Yeni, aproape 317 de milioane de euro.
Linia 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km și va cuprinde 12 stații: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.