Pentru fabrica Dacia de la Mioveni, Grupul Renault are planuri mari. Conform unui comunicat, Dacia ar putea intra în segmentele compacte. Această decizie va deschide un nou și vast grup de cumpărători pentru brandul românesc deținut de francezi.
Din aproape orice punct de vedere, Dacia a fost o poveste de succes pentru Grupul Renault. Compania franceză a folosit Dacia ca rampă de lansare pentru proiectul Logan. Era o mașină mică fără complicații care a subcotat concurența cu mii de dolari. Chiar și acum, Dacia Sandero de bază costă mai puțin de 11.000 de euro.
Dacia a vândut 7,5 milioane de mașini de la lansarea Logan în 2004. Anul acesta este a treia cea mai bine vândută marcă pentru cumpărătorii din Europa.
Formula sa care se bazează pe utilizarea tehnologiei existente a Alianței Renault-Nissan și pe producția cu salarii mici în România și Maroc, a dus la marje care depășesc cu ușurință marca omonimă a grupului, deși Renault nu dezvăluie cifrele exacte.
Acum, Grupul Renault recalibrează formula Dacia, pe principiul „prețuri incredibil de mici” și „cel mai bun raport calitate-preț.”
„Nu este vorba de ‘low cost’. Ne concentrăm pe lucrurile esențiale.”, a declarat șeful de vânzări și marketing, Xavier Martinet, în cadrul unui eveniment media organizat în afara Parisului.
Aceasta ar putea părea o schimbare subtilă, dar directorii Dacia spun că reflectă o mișcare în toate grupurile socio-economice pentru a fi consumatori mai atenți. Mișcarea vine și având în vedere preocupările legate de schimbările climatice și de durabilitate, de inflație și de costurile energiei.
Dacia a prosperat în ultimul an, într-o industrie care a fost marcată de penuria de semiconductori și de incertitudinea economică. Dacia Sandero, cel mai bine vândut model al mărcii, s-a clasat pe locul al doilea în segmentul mașinilor mici în prima jumătate a anului 2022, potrivit cifrelor Dataforce, și a fost singurul model din top 10 care a înregistrat o creștere a vânzărilor.
Dacia și-a majorat cota de piață la 4% în primul semestru, de la 2,9% în 2021, potrivit datelor recente. Vânzările globale au crescut cu 18%, cel mai mult față de orice producător auto de volum.
Trecerea în segmentele compacte, a început în acest an cu lansarea crossover-ului cu șapte locuri Jogger. Noua producție, spune Grupul Renault, va crește fondul de potențiali cumpărători ai mărcii. Conform estimărilor ar ajunge la 13 milioane de la aproximativ cinci milioane. Directorul general al mărcii, Denis Le Vot, este extrem de optimist referitor la aceste potențiale cifre.
Ideea este de a schimba percepția Dacia de la o marcă pur bugetară la una care să atragă cumpărătorii. Mai ales pe cei care doresc „valoare pentru bani”, a spus Le Vot.
Una dintre modalitățile prin care Dacia face acest lucru este de a oferi soluții tehnologice inovatoare, dar frugale, cum ar fi șinele de acoperiș care se deschid spre interior pentru a crea un suport pentru echipament sau un suport de acoperiș și o clemă integrată pentru un telefon mobil pentru a oferi multimedia decât un ecran tactil central.
De asemenea, continuă să folosească tehnologii de la raft ale alianței care au recuperat deja costurile de dezvoltare. De exemplu, primul sistem de propulsie hibrid, o opțiune pe Jogger, nu va apărea decât anul viitor, la trei ani după ce marca Renault a introdus sistemul E-Tech.
Dacia a prezentat săptămâna aceasta una dintre viitoarele opțiuni pentru Jogger, un sistem rabatabil numit Outdoor Life, care poate transforma Jogger-ul într-un spațiu de dormit. De asemenea, un cort poate fi atașat la trapa din spate. Pe lângă Jogger-ul hibrid, alte lansări programate includ, în 2024, un nou Duster bazat pe platforma CMF a alianței și un SUV compact bazat pe conceptul Dacia Bigster din 2021.
Nu este clar, totuși, care va fi strategia de electrificare a mărcii. Minicar-ul Dacia Spring EV, importat din China, este singurul său model electrificat, dar directorii și-au exprimat încrederea că motorizările EV vor scădea suficient de mult în preț pentru a păstra baza de clienți loiali ai Dacia în următorii ani.
Un alt drum pe care Grupul Renault la gândit pentru Dacia, este deja lansat și denumit „Renaulution: Revolution”, conform unui comunicat emis de companie recent, bazat pe trei piloni importanți.