Odată cu anunțul francezilor că vor produce Dacia EV în China, Renault enervează sindicatele franceze. Sindicatele Renault sunt supărate în legătură cu producătorul de automobile care produce un nou mini-autovehicul Dacia complet electric în China.
Renault a supărat sindicatul francez din industria constructoare de automobile, după anunțul de mutare a producției Dacia EV în China. O ciocnire între sindicate și constructor ar putea deveni mai frecventă, având în vedere câte companii au planuri similare.
Grupurile sindicale atacă Renault pentru că a exportat Dacia EV cum mai e cunoscută, un model pe care producătorul de automobile îl consideră cel mai ieftin vehicul electric din Europa, la o fabrică din provincia Hubei din China centrală.
Muncitorii au fost la curent cu privire la un plan de reducere a locurilor de muncă pe care compania l-a anunțat chiar înainte de a obține un împrumut susținut de stat în iunie.
„Suntem fundamental contrari să facem primăvara în China. Acest lucru nu este în concordanță cu sprijinul guvernului pentru industria auto. Și nici cu cel pentru locurile de muncă din Franța.”, a declarat Frank Daoust, purtător de cuvânt al sindicatului CFDT.
Reclamațiile și contrele dintre grupurile sindicale și Renault, pe margginea relocării modelului Dacia EV, pot deveni mai frecvente, în urma acestei decizii. Producătorii auto planifică un val de exporturi similare, multe dintre ele vehicule electrice. Modelele includ BMW iX3, care a început recent producția în Shenyang și Modelul Tesla 3 construit lângă Shanghai.
Mai multe mărci intenționează să bazeze producția întregii game din China, inclusiv Daimler Smart și Volvo Car Polestar și Lynk & CO, toate trei fiind deținute în comun de Zhejiang Geely Holding Group.
Renault a extras deja o mică parte din împrumutul său de 5 miliarde de euro pe care Franța l-a dat la începutul acestui an. Președintele Emmanuel Macron a pus la dispoziție fondurile doar după ce compania a fost de acord să se consulte cu sindicatele cu privire la planurile pentru două fabrici subutilizate acasă.
Sindicatul a solicitat companiei să nu se abată de la obiectivul său de a face din Franța un centru global de excelență pentru vehicule electrice. Aceștia au susținut totodată că amprenta de carbon din primăvară va fi „dezastruoasă”. Acest lucrus e datorează din cauza emisiilor implicate cu transportul vehiculului din China în Europa, relatează Autonews Europe.
Modelul Dacia EV a fost dezvăluit recent împreună cu Megane eVision planificat pentru 2022. Totuși, acesta din urmă va fi construit la uzina Renault de la Douai din nordul Franței.