O companie mare de securitate cibernetică trage un semnal de alarmă și îi avertizează pe români asupra unui pericol farte serios care poate veni prin e-mail. Așa, românii care au conturi la anumite bănci pot rămâne fără economiile de-o viață.
Inginerii de la Bitdefender au depistat o întreagă campanie de e-mailuri frauduloase care par a veni din partea unor instituții cunoscute, precum Banca Comercială Română sau Poșta Română. E-mail-ul este structurat astfel încât să-i câștige încrederea internauților și să-i facă să-și dezvăluie datele confidențiale. Acestea ajung direct la rețele de criminalitate informatică. Cum arată un astfel de e-mail fraudulos? Puteți vedea în Galeria Foto!
„Mesajele sunt concepute de aşa natură încât să pară că sunt trimise în mod legitim de către respectiva companie şi conţin link-uri care trimit utilizatorul către o pagină unde i se solicită informaţii bancare precum numărul şi numele de pe card, data expirării şi codul de securitate de pe spatele cardului sau datele de acces în platforma de internet banking.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/stiri/wp-content/uploads/2020/08/Mesaj-fals-BCR.png)
Pericol uriaș pentru clienții care au cardri la Banca Comercială Română
Paginile înspre care e direcţionat utilizatorul sunt false şi controlate integral de către atacatori, aceştia urmând să valorifice datele strânse şi să sustragă bani din conturile victimelor. Pentru a părea cât mai credibile, e-mail-urile se folosesc în mod fraudulos de logo-urile şi culorile companiilor în cauză, însă la o citire mai atentă conţin unele erori gramaticale şi formulări mai puţin uzuale pentru asemenea comunicări”, precizează compania într-un comunicat transmis, miercuri.
Conform Bitdefender, în luna iunie a acestui an, specialiştii în securitate informatică au identificat o campanie similară de e-mail-uri trimise în mod înşelător în numele unor organizaţii, precum Poşta Română, Banca Transilvania, DHL, Balcan Express Curier sau GLS şi care instalau ameninţări de spionaj pe calculatorul infectat.
UPDATE: Reactia BCR
Este de apreciat că o pondere importantă în creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor de internet o are si evitarea mesajelor de tip clickbait (primite prin email sau accesate pe web) ce pot induce acestora o stare puternic emoțională. În toate aceste cazuri, BCR recomandă clienților sa contacteze banca pe canalele oficiale și sa nu reacționeze impulsiv înainte de a verifica, prin intermediul reprezentanților băncii, informațiile primite pe orice canal de informare”.