Experiență BCR: Schimbare importantă în unele sucursale. Fără bani în casierii, oamenii sunt puși pe drumuri

Experiență BCR: Schimbare importantă în unele sucursale. Fără bani în casierii, oamenii sunt puși pe drumuri
BCR a închis mai multe casierii, iar clienții sunt purtați pe drumuri

Clienții BCR tună și fulgeră, după ce au avut neplăcuta surpriză să se trezească că sunt plimbați de la o bancă la alta pentru a putea scoate bani din conturi. Se pare că Banca Comercială Română a ales să închidă mai multe casierii, cel puțin în București.

UPDATE: Ulterior, reprezentanții BCR au trimis un mail pe adresa redacției în care au lămurit situația. Vă prezentăm mai jos punctul de vedere al băncii:

”Nu s-a întamplat nimic de ultim moment sau peste noapte la BCR. Banca Comercială Română se află de câtiva ani ani într-un proces de modernizare a prezenței sale teritoriale. Aproape jumătate dintre sucursalele BCR sunt astăzi cashless. Cashless nu se traduce, cel puțin în strategia BCR, într-o agenție fără personal. Și nici fără bani! Sunt agenții în care colegii noștri sunt dedicați acum 100% activității de consiliere, iar operațiunile clasice au fost migrate către mașini multifuncționale. Aici există atât clasicele bancomate (ATM), dar și MFM-uri (mașini multifuncționale), APT-uri (ghișee automate), ASV-uri (automate de schimb valutar) și, mai nou, AND-uri (automate de numerar, de mare capacitate, pentru tranzacțiile de depunere numerar pentru persoanele juridice). În toate aceste mașini există bani, se procesează bani și toate aceste mașini pot face toate operațiunile pe care un ghișeu clasic bancar le făcea înainte. Este un tip de sucursală bancară în care noi am investit enorm, în ultimii ani, și vom continua s-o facem în ritm accelerat. Toate aceste inițiative de digitalizare și modernizare le-am comunicat și le comunicăm periodic clienților noștri, pe toate canalele posibile: comunicate, newslettere, scrisori, mesaje in George, push-notifications, etc.

Toate aparatele de care v-am spus mai sus lucrează cu lichidități și acoperă efectuarea unei game complete de operațiuni, de la alimentare conturi, transfer valutar, plăți facturi și multe altele. Detalii complete, aici! Toți colegii noștri sunt pregătiți să asiste clienții în efectuarea operațiunilor la mașinile multifuncționale.

Nu ne punem oamenii pe drumuri. Pe lângă informațiile pe car ele poți obține din orice sucursală din partea colegilor noștri (NU avem sucursale fără personal), detalii complete despre operațiunile pe care orice unitate le pune la dispoziție, le găsiți aici!

BCR a fost una dintre puținele bănci din România care, de la izbucnirea pandemiei, a ținut permanent operațională toată rețeaua de sucursale bancare, cu excepția celor din mall-uri (închise de autorități). E adevărat, am funcționat și atunci și funcționăm în continuare la 50% prezență a echipelor în sucursale, ca urmare a măsurilor de siguranță adoptate pentru protejarea colegilor noștri.

Recomandăm, în continuare, evitarea deplasărilor la sucursalele bancare și suntem într-un dialog permanent cu clienții pentru deschidere și suport către noile tehnologii, cu atât mai utile acum când trebuie să respectăm distanțarea socială: de la eco-sistemul digital George – unde ai la un touch distanță tot ce găsești într-o sucursală (credit, refinanțare, management carduri, asigurări, etc), până la mașinile multifuncționale și aparatele inteligente din sucursale, – toate extrem de intuitive.”, se arată în comunicatul trimis.

BCR a închis mai multe casierii, iar clienții sunt purtați pe drumuri

Bucureștenii care au dorit zilele acestea să retragă bani din conturile personale deschise la BCR au avut o surpriză de proporții. Și nu a fost una plăcută. Obișnuiți să meargă la aceeași sucursală de ani de zile, de data aceasta s-au văzut în situația de a merge la alte locații, deoarece multe dintre sucursalele din București ale BCR nu mai au casierii, așadar nu mai operează cu lichidități.

De exemplu, în Sectorul 3 din Capitală mai sunt deschise pentru operațiuni cu lichidități doar sucursalele BCR Zepter și BCR Muncii.

BCR a închis mai multe casierii, iar clienții sunt purtați pe drumuri
BCR a închis mai multe casierii, iar clienții sunt purtați pe drumuri

În sectorul 3, au rămas funcționale sucursalele BCR Zepter și Muncii

Banca Comercială Română nu a emis încă un comunicat oficial prin care să spună care este exact motivul pentru închiderea atâtor casierii.  Mai mult, pe site-ul oficial al BCR găsim informații legate despre activitatea BCR din ultima săptămână, unde se precizează că toate sucursalele bancare BCR sunt complet funcționale (excepție, o serie de unități bancare care își desfășoară activitatea în mall-uri și unele clădiri de birouri, a căror activitate e suspendată total).

În plus, se precizează faptul că 3 sucursale au fost redeschise în centre comerciale, primele după izbucnirea pandemiei: Mall Sinaia, Ikea Pallady & Ikea Baneasa, cu respectarea strictă a reglementărilor în vigoare, însă nu se menționează dacă se pot face operațiuni cu lichidități.