Unul din cei mai mari jucători din piața de telecomuncații din România are mari probleme la capitolul practicilor comerciale. Conform ANPC, gigantul Orange a primit o amendă de sute de mii de lei, pe baza unor nereguli găsite în serviciile pentru clienți. Citește și află despre ce este vorba.
Unul din cei mai importanți operatori de telecomunicații din piața românească este Orange, care a avut, conform datelor finaciare pentru primele nouă luni ale anului 2023, o cifră de afaceri de 1,144 miliarde de euro.
Citește despre: Orange, Vodafone, Digi RCS RDS și Telecom oferă gratuit comunicare clienților. Cine poate beneficia de ea
Cifrele indică o scădere cu cel puțin 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar în trimestrul al treilea, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri de 384 milioane de euro.
Dar, conform ANPC, se pare că lucrurile nu stau chiar așa cum ar trebui în ograda gigantului Orange.
Conform unui comunicat preluat de Agerpres, ANPC a efectuat în ultimele luni mai multe controale de fond în cadrul companiei Orange România, ca urmare a unor reclamații venite de la clienții companiei.
Vezi și: Amendă uriașă primită de un operator român: despre cine ar putea fi vorba, deși ANPC nu zice
În materialul amintit, ANPC precziează și motivul real al verificărilor, spunând că au fost ”ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu.”
În aceste zile au fost finalizate controalele, iar ANPC spune că în baza celor găsite s-a luat decizia prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023, ca Orange România să fie amendată, precizând că:
”În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare.”, se mai arată în comunicatul ANPC, preluat de Agerpres.
Citește despre: ENEL, amendă de 10,4 milioane de euro. Ce nereguli a descoperit ANPC, au fost umflate facturile
În raportul oficial al instituției se vorbește despre lucruri grave și pracitici neloaiale comerciale făcute de companie în perioada precizată, iar lista conține următoarele neregulile găsite de ANPC în serviciile pentru clienți:
- promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare; comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate;
- rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omiţându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat (lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaşte ce documente trebuie să prezinte);
- soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile.
În baza legislației în vigoare și ca urmare a acestor controale compania a fost amendată, fiind obligată la plata sumei de 150.000 de lei și la rezolvarea situațiilor grave constatate de ANPC: