O vacanță cu final de coșmar, o experiență de care orice persoană care călătorește cu avionul se teme. După mai bine de 50 de reclamații și un proces, o familie din Oradea a primit daune morale uriașe din partea Wizz Air. Românii au povestit ce au pățit când au vrut să se întoarcă acasă.
În ciuda faptului că și-a programat vacanța din timp, achiziționând un pachet creat de o agenție de turism, ce includea bilete de avion dus-întors și cazare, pentru o familie de români, un concediu în Spania s-a transformat într-un coșmar.
Un bărbat din Sibiu și-a petrecut finalul anului 2020 în Spania, în Madrid, alături de soție, soacra în vârstă de 71 de ani și fiul de doar doi ani zece luni.
„Am zburat de la Sibiu la Madrid pe 28 decembrie 2020, iar pe 8 ianuarie 2021 trebuia să ne întoarcem tot la Sibiu, unde am şi lăsat maşina”, povestește bărbatul.
Coșmarul a început însă în aeroportul spaniol, în momentul în care ar fi trebuit să se urce în avionul ce urma să îi aducă în România, pe aeroportul din Sibiu. După două ore de așteptat, au aflat că li s-a anulat cursa.
„În aeroportul din Madrid am făcut formalităţile de îmbarcare şi am aşteptat cursa Wizz spre Sibiu, dar la două ore după ora programată pentru aterizare am aflat de la angajaţi ai aeroportului că acesta se închide din cauza vremii şi cursa e anulată. Am întrebat ce să facem şi ni s-a spus că nu există reprezentant Wizz în aeroport, ceea ce este aberant: Madrid e o capitală importantă şi orice companie trebuie să aibă reprezentanţi care să îndrume pasagerii”, a povestit orădeanul, potrivit ebihoreanul.
Știind că a doua zi mai exista o cursă a companiei către România, familia a petrecut noaptea în aeroport. A fost începutul unui șir de cinci zile în care au domnit haosul și lipsa de comunicare din partea companiei aeriene.
„În toată perioada dintre 8 şi 13 ianuarie informaţiile de pe site-ul Wizz Air au fost contradictorii şi greşite. De exemplu, în 12 ianuarie am aflat că avionul de la Budapesta pentru Madrid a aterizat la Barcelona abia după ce a ajuns acolo. Ne-au tratat cu partea dorsală, în bătaie de joc”, zice orădeanul, care a reuşit să contacteze compania abia pe 13 ianuarie, când era în trenul spre Barcelona.
„Personalul Wizz nici măcar nu vedea avionul garat în Barcelona şi căuta informaţii pe Google. Am întrebat când decolează spre Budapesta, iar timp de 30 de minute nu au ştiut să-mi răspundă.”
După cinci zile, românii au ajuns în Budapesta, de unde au închiriat o mașină pentru a face drumul până la Oradea.
Te-ar putea interesa și: Cât costă biletul de avion spre Paris de Ziua Îndrăgostiţilor, în 2024. Preţurile la Ryanair, Wizz Air sau Tarom
În perioada ce a urmat, bărbatul a făcut nu mai puțin de 50 de reclamații pe site-ul Wizz Air. Răspunsul primit de la robotul companiei: apă și sandwichuri, drept compensație.
„Problema cea mai mare a fost lipsa de comunicare. Timp de 5 zile, nu am putut lua legătura cu nimeni şi nu am primit nicio explicaţie, nimic. Iar când am reclamat pe site-ul Wizz ce ni s-a întâmplat, avem peste 50 de mesaje lăsate, am primit răspunsuri standard, de la un robot, cum că ne oferă sucuri şi sandwich-uri. O bătaie de joc”, a explicat bărbatul.
În primăvara anului 2023, orădeanul, avocat de meserie, a deschis proces atât împotriva Sucursalei Wizz Air Hungary din România, cu sediul în Otopeni, cât şi a companiei-mamă, Wizz Air Hungary Ltd, cu sediul în Budapesta.
Judecătoria Alba Iulia i-a dat dreptate reclamantului. Acum, Wizz Air ar trebui să plătească familiei daune morale în valoare de 40.000 de euro. Hotărârea pronunţată de Judecătoria Alba Iulia nu e definitivă.
Te-ar putea interesa și: Câți bani câștigă o stewardesă la Wizz Air sau Ryanair. Ai și mai multe beneficii pe lângă salariu