Odată cu evoluția tehnologiilor, un lucru bun de altfel, au evoluat și modalitățile în care unii înțeleg să îi înșele pe alții. În ultima vreme tot mai mulți români se plâng de noua înșelătorie care a apărut în România, și anume mesajul de pe telefon care te lasă fără bani pe card.
Escrocheriile prin SMS, cunoscute și sub numele de „smishing”, sunt printre cele mai frecvente tactici folosite de escroci pentru a fura informații personale. Numai anul trecut, escrocii au trimis 87,8 miliarde de mesaje text spam și au înșelat victimele cu peste 10 miliarde de dolari.
Din păcate, acest tip de excrocherie a devenit noua înșelătorie care a apărut în România, și din ce în ce mai mulți români au căzut victima acestor mesaje trimise prin intermediul telefoanelor mobile.
Concret, în ultimele luni tot mai mulți români au primit mesaje prin intermediul serviciilor de SMS, semnate de Poșta Română. S-a constatat că, de fapt, nu este altceva decât o nouă formă de înșelătorie.
Deși nu ar fi prima dată când se întâmplă astfel de situații, sunt mulți cei care au picat victimă acestor escroci, iar finalul deloc de bun augur, este că mesajul de pe telefon te lasă fără bani pe card.
Ca urmare a acestor campanii de înșelătorie, compania de stat Poșta Română a fost nevoită să transmită o avertizare către toți clienții săi, denunțând modul de operare și delimitându-se de aceste activități:
„Compania Naţională Poşta Română atrage atenţia tuturor clienţilor săi asupra celei mai recente campanii de phishing care foloseşte identitatea companiei pentru a înşela utilizatorii.
În ultimele zile, au fost raportate numeroase cazuri în care atacatorii trimit mesaje tip SMS – smishing ce par a fi de la Poşta Română, solicitându-le destinatarilor să acceseze un link pentru a completa date personale necesare livrării unui colet”, informează compania.
Deși mesajele sunt, aparent, trimise de către compania menționată, ele nu sunt altceva decât o nouă formă de înșelătorie, iar cei care dau curs acestor tipuri de mesaje pot rămâne fără bani în conturi.
Având în vedere că tot mai mulți oameni fac cumpărături online, mesajele înșelătoare de notificare a livrării au luat amploare. În această înșelătorie, escrocul trimite un mesaj text fals, prin care anunță că o „livrare” a fost ratată sau trebuie reprogramată.
Dacă ai cumpărat recent ceva online, vei fi tentat să faci clic pe link. Dar acest lucru va conduce adesea la un site fals care olicită informații personale sau cer o plată în avans pentru a livra pachetul.
În realitate, ceea ce se întâmplă este că, după completarea linkului, escrocii reușesc să acceseze aceste date și să sustragă diferite sume de bani.
Așadar, mare atenție la ce tip de mesaje primiți, și cel mai bine este să nu accesați niciun fel de link, ci să înformați compania care apare ca fiind emitentul respectivului mesaj.