Motivul pentru care o femeie care lucra de acasă pentru o companie de asigurări a fost dată afară. Femeia muncea de peste 18 ani în acea firmă, dar cu toate astea s-a renunțat la serviciile ei imediat. Ce i-au reproşat angajatorii: „De 54 de ori pe oră”.
Suzie Cheikho a lucrat în grupul „Insurance Australia” (IAG) timp de aproximativ 18 ani, însă a rămas fără loc de muncă, după ce compania a descoperit ceva incredibil.
Femeia lucra de acasă, astfel că firma a instalat un software de monitorizare pe laptopul angajatei și a descoperit că nu a lucrat numărul de ore din contract în 44 din 49 de zile, relatează portalul News.com.au.
Compania a constatat că, între octombrie și decembrie 2022, angajata a început să lucreze conform programului în doar două zile, în patru zile nu a lucrat deloc, iar în 29 și-a încheiat programul mai devreme.
Pe parcursul perioadei de monitorizare, Suzie Cheikho a înregistrat, în medie, doar 54 de apăsări pe tastele laptopului de serviciu pe oră, lucru necear pentru scrierea unei mici propoziții.
”A avut o activitate foarte scăzută de apăsare a tastei și a înregistrat zero tastări în 143 de ore, în noiembrie. În medie, a avut 54 de tastări, ceea ce înseamnă că nu se prezenta la serviciu și nu lucra conform cerințelor”, a acuzat compania în urma monitorizării calculatorului angajatei.
În plus, de multe ori, angajata nu a răspuns în urma apelurilor făcute de către colegi. Astfel, după un avertisment scris primit în luna noiembrie, doamna a fost concediată abia în luna februarie, după 18 ani de muncăîn acea firmă.
Suzie Cheikho era responsabilă, printre altele, de pregătirea documentelor de asigurare și monitorizarea termenelor limită a acestora. Suzie Cheikho a negat acuzațiile angajatorului ei și a făcut apel împotriva concedierii ”abuzive”.
De asemenea, a susținut că „nu a eșuat niciodată în munca ei” și a explicat că și-a folosit telefonul mobil în loc de laptop pentru multe dintre sarcinile de servici.
„S-ar putea să fi mers la cumpărături din când în când, dar nu toată ziua”, a recunoscut, totuși, Suzie Cheikho, care a mai invocat probleme medicale și programări la doctor, dar despre care superiorii ar fi fost informați.
De partea cealaltă, grupul de asigurări a demonstrat însă că sarcinile de serviciu se puteau îndeplini doar de pe un computer. Concluzia judecătorilor Comisiei pentru Muncă Echitabilă (FWC): „Reclamanta a fost demisă pe motive întemeiate”.