Cine este miliardarul necunoscut din spatele magazinelor Lidl. Omul de afaceri figurează drept cea de-a 36-a cea mai bogată persoană de pe planetă, însă este atât de discret în ce privește viața personală, încât este poreclit și „fantoma”, în presa din Germania. Omul de afaceri are 80 de ani și este proprietarul grupului Schwartz, al patrulea cel mai mare retailer din lume, din punct de vedere al veniturilor.
Milardarul necunoscut din spatele magazinelor Lidl se numește Dieter Schwarz și este cea de-a 36-a cea mai bogată persoană de pe planetă. El deține brandurile Lidl și Kaufland și este CEO al ambelor. În ciuda averii sale, Schwarz este atât de misterios încât numai două fotografii cu el există în spațiul public.
Deși și-a construit imperiul pornind din Germania, acesta se află și în spatele unui dintre cele mai mari eșecuri, atunci când vine vorba despre retail în Australia.
În octombrie 2017, el a cumpărat un prim teren în sudul Australiei și a investit 25 de milioane de dolari. Pe parcursul anului 2018, el a început să recruteze personal și să facă planuri pentru alte locuri din Australia. În anul 2019, el a început să construiască un centru de distribuție în Victoria și a cumpărat alte terenuri în țară.
Luna trecută, planurile au fost lăsate de izbeliște, la fel ca și cei 200 de angajați australieni. Omul de afaceri ar fi investit 500 de milioane de dolari în Australia, însă experții au declarat publicației news.com.au, că pierderea totală generată de decizia de a opri expansiunea businessului, acolo s-ar ridica la aproape un miliard de dolari.
Însă nu există foarte multe detalii care să motiveze această decizie, explicația oferită presei de către companie fiind:
„Decizia se referă la concentrarea activităţilor de business în Europa şi nu este în niciun caz o reflexie a eforturilor angajaţilor sau managementului local sau a susţinerii primite de Kaufland din partea comunităţii de business sau a guvernelor”, au declarat reprezentanţii companiei germane într-o declaraţie de presă.
Schwarz a moștenit compania de la tatăl său, Josef Schwarz, care a fost partener al companiei Suedfruechte Grosshandel Lidl & Co, axată pe vânzarea de fructe en-gros, în anul 1930.
El s-a alăturat companiei tatălui său în anul 1973 și a deschis primul magazin Lidl, după modelul de discount Aldi. Acesta a preluat conducerea companiei în anul 1977, după moartea tatălui său, iar de atunci a transformat compania în gigantul actual.
Deși este unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri, secretomania sa a devenit una legendară, înspirând chiar și un documentar german: – Die Lidl Story, lansat în 2018.