Ryanair a luat o măsură drastică față de clienții săi în vederea unei cereri din partea acestora în perioada crizei sanitare. Care este motivul pentru care pasagerii s-au revoltat?
Ryanair vine cu o măsură drastică după ce pasagerii s-au revoltat. Concret, compania aeriană interzice îmbarcarea clienților care au cerut băncilor rambursarea biletelor de avion.
Multe zboruri au fost anulate sau pierdute din cauza carantinei, iar mulți pasageri au acționat imediat și au cerut banii înapoi. Ryanair interzice acum accesul la bordul avioanelor persoanelor care au solicitat băncilor rambursarea costurilor pentru zborul cu probleme din cauza contextului pandemic, arată CNN.
Măsura în cauză afectează pasagerii care au achiziționat cu cardul biletele nerambursabile pentru curse Ryanair care au funcționat conform programării în timpul pandemiei la restricțiile impuse de guverne.
Reprezentanții companiei au declarat că mai puțin de 1.000 de cetățeni sunt afectați, cu mențiunea că aceștia „au ales să nu călătorească și apoi au cerut în mod ilegal rambursări prin intermediul companiei lor de carduri de credit”.
Decizia nu îi afectează și pe cei care și-au primit banii înapoi de la companie, ci doar pe cei care au operat rambursul direct din opțiunile cardului de credit fără acordul transportatorului aerian.
Există totuși posibilitatea rambursării unor sume în cazul unor carduri de credit în momentul în care un client contestă o plată de pe cardul său, ulterior tranzacția este anulată de bancă.
American Express a declarat pentru sursa citată că revizuiește toate cererile de rambursare „cu atenție și corect iar, de la caz la caz, împreună cu comerciantul și deținătorul cardului”.
Visa și Mastercard au refuzat să comenteze. Ryanair și British Airways au refuzat pe timpul pandemiei să restituie banii unor pasageri pentru zborurile neoperate din cauza restricțiilor. Companiile aeriene au oferit în schimb vouchere sau opțiunea de a rezerva o nouă călătorie la alegere.
„Dacă nu aveți carte de îmbarcare puteți prezenta orice alt document de călătorie ce conține codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervării dumneavoastră de zbor de către compania aeriană și este un cod format din șase caractere, ce pot include atât litere cât și cifre.
Cu cât este motivul mai specific, cu atât mai bine. Dacă compania aeriană menționează ca motiv „circumstanțe operaționale” sau „deficiențe în siguranța zborului”, cereți mai mute detalii.
Această informație este importantă pentru a decide vinovăţia companiei în cazul în care decideți să faceți o reclamație şi să cereţi o despăgubire pentru zborul anulat. Dacă nu doriți să vă continuați călătoria aveți posibilitatea de anulare bilet avion şi de a primi o rambursare sau un bilet de zbor retur către destinația dumneavoastră inițială, dacă este necesar.”
(Sursa: airhelp.com)