Foarte multe afaceri au avut de suferit imediat cum pandemia de coronavirus a lovit o lume întreagă. Printre ele se numără și Dacia ce se luptă cu provocări imense după ce vânzările au scăzut drastic. Mii de angajați sunt în pericol, iar totul pare să meargă din ce în ce mai rău pentru companie.
Dacia a primit o lovitură dură după ce pandemia de coronavirus a afectat afacerile. Vânzările au scăzut drastic, profitul este mic și mii de angajați se află în pericol atunci când vine vorba despre locurile de muncă. Cifra de afaceri a scăzut cu 27% în 2020 față de 2019, potrivit datelor financiare. S-a ajuns la 1,783 miliarde de euro în timp ce în 2018 compania câștiga 5,3 miliarde de euro.
De asemenea, s-au înregistrat scăderi privind profilul net al companiei. Acesta a scăzut cu 56% în 2020, ajungând la 62 de milioane de euro din cauza pandemiei. Când vine vorba de angajați, numărul s-a redus cu 7,2% și acum mai sunt doar 12,685 la Dacia, un lucru ce nu s-a mai întâmplat în ultimii patru ani.
Nici producția nu mai este ce a fost. Potrivit Ziarului Financiar, numărul autoturismelor produse la Mioveni a scăzut cu 26% față de anul anterior. Faptul că a existat o pauză atunci când a fost vorba de producție a afectat foarte grav compania, iar cifra de afaceri a industriei auto locale a scăzut și ea cu 15%, ajungând la suma de 25 de miliarde de euro de la peste 30 de miliarde de euro.
Ținând cont că în primăvara anului trecut mai multe afaceri au fost nevoite să își pună activitatea pe pauză, compania uriașă s-a confruntat cu multe probleme. S-au înregistrat pierderi imense, iar mulți angajați au rămas fără un loc de muncă. A existat o perioadă de 6 săptămâni în care Dacia și-a oprit producția, reluată ulterior în trepte, de aici și toate problemele întâmpinate ce se reflectă în cifrele companiei.
Această industrie a avut parte de multe pierderi și are mult de recuperat pentru a ajunge la succesul avut înainte ca pandemia de coronavirus să pună la pământ o lume întreagă. De asemenea, producătorii de componente au avut și ei de înfruntat numeroase provocări. Ținând cont de faptul că cererea a scăzut pe piața europeană cu 30%, companiile ca Bosch și Continental au avut de suferit.