Prima parte a anului 2023 a adus creșteri substanțiale pe piețele europene de automobile. De exemplu, vânzările din Franța au crescut cu 22% în aprilie, iar revenirea a ajuns la 9 luni, iar modele precum Cupra, Dacia, Renault și Seat înregistrează cele mai mari creșteri, în condițiile în care deficitul de componente continuă să se reducă. Pe de altă parte, mai-marii Renault se mândresc cu noua lovitură dată de Dacia România pe una din cele mai pretențioase piețe europene. Vezi despre ce este vorba.
Această afirmație vine din raportul publicat recent de gigantul francez, în urma colectării cifrelor din principalele piețe europene unde-și vinde mai toată gama de modele. În raport, un loc aparte îl ocupă brand-ul românesc Dacia, cu toate modelele actuale de pe piață, Renault spunând că „Dacia a înregistrat vânzări în creștere cu 41% în primul trimestru în Europa, până la aproape 150.000 de unități, datorită reînnoirii cu succes a gamei sale. Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut către clienții de retail din Europa”.
„Grupul Renault are un început de an solid, cu o creștere de 30% a cifrei de afaceri în primul trimestru, susținută de efectele puternice ale prețurilor și ale mixului de produse. Grupul își continuă politica comercială axată pe valoare – prin optimizarea politicii de prețuri și a reducerilor comerciale și prin concentrarea pe canalele cele mai profitabile.
De asemenea, beneficiază de primele succese ale gamei sale reînnoite cu Arkana, Megane E-TECH Electric și Austral pentru marca Renault și Dacia Jogger. Carnetul de comenzi puternic de la sfârșitul lunii martie și toate lansările viitoare vor continua să susțină activitatea comercială a Grupului”, a declarat Thierry Piéton, Director Financiar al Grupului Renault.
Vezi și: Lovitură dură pentru Dacia Renault. Vestea vine tocmai din Franța
În Franța vânzările au crescut cu 22% în aprilie, piața continuând să se redreseze în urma penuriei de componente, a declarat grupul de comerț PFA. Creșteri mari au fost raportate inclusiv la modele Dacia, iar per total, pentru anul în curs, piața a crescut cu 17 procente. Vânzările au crescut în fiecare lună din septembrie 2022, comparativ cu aceeași lună a anului precedent, se mai arată în rapoartele gigantului francez.
Vezi și: Moment istoric pentru Renault. Ce mișcare colosală a făcut proprietarul Dacia
În același timp, surprinzător pentru grupul francez, sunt datele despre o nouă lovitură dată de Dacia România pe una din cele mai pretențioase piețe europene, cea din Germania, iar ultimele procente, din ianuarie și martie a.c, totalizează o creștere totală de 43,4%.
Datele venite din Germania arată că în prima lună a noului an au fost vândute aproximativ 179.247 de mașini noi. Cu toate că la modul general, spun specialiștii, a fost o scădere dezamăgitoare de -2,6% de la an la an, asistăm la o nouă lovitură dată de Dacia România. Conform datelor de la acel moment brandul românesc urca pe locul 10, cu o creștere de 42,1%.
Vezi și: Schimbare radicală la Renault. Ce se întâmplă, de azi, cu mașinile Dacia Sandero
Astfel Dacia a intrat în Top 10 german pentru a doua oară în istorie după decembrie 2019 și depune a doua cea mai mare cotă din istorie, la 3,2%, aceasta ceva mai mică decât cea mai bună cotă de 3,8% în august 2019. Surprinzător este că Dacia devansează celebrele modele Tesla, care urcau în ianaurie pe locul 11, înregistrând din nou un rezultat neobișnuit de ridicat la începutul trimestrului.
Ulterior, la două luni vin alte date care spun că, deși piața din Germania scădea cu 2,6%, vânzările brandului românesc erau tot în creștere, iar la nivel european Dacia avea un procent de 40,7%, urcând pe locul 6, depășind marca soră Renault pentru prima dată în istoria Europei.