Lovitura dată de Dacia în Marea Britanie. Anunț oficial despre vânzările gigantului auto
Gigantul francez Renault se laudă în aceste zile cu vânzările sale pe teritoriul Marii Britanii, și pentru noi ca români, cel puțin, ar trebui să fie un moment de mândrie, deoarece puține mărci de vehicule s-au lansat în Marea Britanie și au captat imaginația ca Dacia. Conform celor mai recente rapoarte publicate de francezi, asistăm la lovitura dată de Dacia în Marea Britanie, luând în considerare acest anunț oficial despre vânzările gigantului auto.
Lovitura dată de Dacia în Marea Britanie, la un deceniu de când este prezentă pe piață
Renault, vizând segmentul de buget al pieței auto, în urmă cu un deceniu, a profitat de faptul că mulți producători de automobile „accesibile” se reinventau ca mărci mai pretențioase, urmărind marje de vânzări și profituri mai mari. În timp ce acest lucru a funcționat pentru mărci precum Kia și Skoda, a lăsat un gol pe care Renault la umplut cu marca românească, Dacia, care a făcut-o cu succes.
Britanicii sunt recunoscuți pentru reputația de a aprecia stilul și confortul
Dacia sărbătorește acum 10 ani de vânzări în Marea Britanie, după lansarea sa în ianuarie 2013. De atunci, peste 240.000 de modele au fost vândute, cumpărătorii fiind atrași de politica de prețuri fără menajamente a mărcii și de filozofia orientată spre valoare, care oferă mai multe mașini pentru banii cheltuiți, în comparație cu producătorii rivali.
Deși Dacia a existat în Marea Britanie doar 10 ani, așa cum orice român stie astăzi, a fost fondată în 1966. Încă de la conceperea sa, Dacia a avut legături strânse cu Renault, iar primele sale oferte au fost versiuni construite pe bază de licență ale modelelor Renault 8 și 12, acesta din urmă fiind construit în diferite forme din 1966 până în 2004.
Asocierea cu Renault a devenit mai puternică în 1999, când firma franceză a încorporat Dacia în grup, ca urmare, Dacia a putut să apeleze la resursele Renault pentru a o ajuta să mențină o perspectivă axată pe valoare.
Ulterior, Renault a lansat Dacia ca marcă de buget în Europa în 2004, dar a trecut aproape un deceniu până când modelele cu volan pe dreapta au fost puse în vânzare în Marea Britanie, deșii britanicii sunt recunoscuți pentru reputația de a aprecia stilul și confortul în locul automobilismului de doi bani.
Între timp, cumpărătorii europeni cu buget redus au avut la dispoziție pentru prima dată berlina Dacia Logan, care a dat naștere la un alt model, MCV, precum și la variantele furgonetă și pick-up.
Vezi și: Dacia Jogger a fost prezentat. Cum arată mașina cu 7 locuri care a înlocuit Lodgy
Lovitura dată de Dacia în Marea Britanie
Dacă până acum nimeni nu credea că este posibil, conform recentelor rapoarte publicate de constructor, asistăm la lovitura dată de Dacia în Marea Britanie. Datele arată că Dacia a înregistrat o creștere semnificativă, de la un an la altul, a volumului de vânzări și a cotei de piață pe piața britanică. Constructorul spune că marca a vândut 27.313 vehicule în Marea Britanie în 2022, reprezentând o creștere de 55% față de anul precedent.
În aceeași ordine de idei, Dacia a avut și o majorare a cotei de piață, asta însemnând, de fapt, o creștere cu 3,13%, de la 2,03% în 2021, ridicând Dacia cu cinci poziții până pe locul 13 la nivel global, iar fiecare model Dacia s-a plasat în primele 10 poziții în clasamentul vânzărilor cu amănuntul în sectoarele lor.
Un alt motiv de bucurie pentru Renault sunt vânzările Sandero și Sandero Stepway, care au crescut cu 34% și, respectiv, 85%, iar la mai puțin de un an de la lansare, Jogger se află deja în primele trei poziții în clasamentul retail pentru sectorul său.
„Dacia continuă să meargă din ce în ce mai puternic în Marea Britanie, după ce și-a crescut semnificativ cota de piață și și-a sporit volumul de vânzări în 2022. În timp ce marca se pregătește să sărbătorească 10 ani de succes de la lansarea sa în Marea Britanie, în 2013, marca și-a văzut volumul vânzărilor crescând cu 55% față de 2021.
În total, 27.313 modele Dacia noi au fost cumpărate în Marea Britanie, comparativ cu 17.568 în 2021. Rezultatul este cu atât mai impresionant dacă luăm în considerare peisajul auto provocator, rezultatul fiind obținut într-un moment în care piața autoturismelor a scăzut cu 40.000 de unități și cu aproape 2,5% față de anul precedent.”, se mai arată în raportul Dacia.
Vezi și: Cât costă o încărcare la Dacia Spring la tine acasă vs. la stațiile publice. Care e mai convenabilă
„Ultime cifre confirmă succesul continuu al Dacia în Marea Britanie”
Pe de altă parte, noul model electric, Dacia Spring, unul dintre cele mai ieftine EV-uri din Europa, este încă în cărți pentru o lansare în Marea Britanie, la un an de la lansarea sa în Franța, dar este puțin probabil să ajungă aici înainte de 2024.
Supermini-ul electric, care a contribuit la creșterea vânzărilor Dacia cu 5,9% în prima jumătate a anului 2022, este foarte solicitat pe piețele de lansare, Renault afirmând că a primit 5.000 de comenzi pe lună din ianuarie până în iunie.
„Este extraordinar să vedem că aceste ultime cifre confirmă succesul continuu al Dacia, și mai ales cele din Marea Britanie. Ele subliniază faptul că eforturile mărcii de a oferi în mod inovator atât calitate, cât și valoare sunt în mod clar pe placul cumpărătorilor de automobile.
Și mai bine, anul 2023 se anunță a fi la fel de interesant, cu lansarea iminentă a primului nostru hibrid – Jogger HYBRID 140 – plus primele vehicule cu noua noastră identitate vizuală îndrăzneață, care sunt acum văzute pe șoselele din Marea Britanie și aniversarea a 10 ani de la înființare.
Într-un moment în care valoarea și durabilitatea sunt mai importante ca niciodată pentru clienți, suntem încântați că Dacia continuă să meargă din ce în ce mai bine în Marea Britanie.”, declară Luke Broad, directorul mărcii Dacia pentru Marea Britanie.
Deși Dacia Spring preconizată pentru a fi lansată, nu mai devreme de anul viitor, pe piața britanică, această cerere, împreună cu problemele din lanțul de aprovizionare al Dacia, înseamnă că o lansare în Marea Britanie a fost deprioritizată în favoarea satisfacerii cererii existente. Rămâne de urmărit care vor fi cifrele, și cum se va comporta noul model electric în Marea Britanie.