Dedeman primește o lovitură cruntă! Scenariul nu este unul deloc bun dacă această situație va persista. Impactul în industrie va fi unul devastator.
Lovitură uriașă pentru cea mai mare afacere antreprenorială românească. Traficul din magazine a scăzut cu 45% după introducerea certificatului verde. Noi reguli au mai dure au venit în prim-plan pentru toți românii în valul patru al pandemiei de coronavirus.
Printre noile măsuri se numără și documentul verde care să ateste vaccinarea pentru cei ce doresc să tranziteze spațiile publice. Norma în cauză a fost impusă de aproximativ două săptămâni și restricționează accesul persoanelor nevaccinate în centre comerciale, magazine de modă sau cosmetice și are efecte și pe piața distribuției de materiale de construcții unde retailerii de bricolaj spun că resimt scăderi mari ale traficului de cumpărători și ale vânzărilor în cele din urmă.
„În acest moment, suntem nevoiţi să permitem accesul în magazine doar clienţilor care deţin un certificat verde. Înţelegem să respectăm deciziile autorităţilor, nu avem alternativă.
De când au intrat în vigoare noile dispoziţii legale, traficul în magazinele noastre a scăzut cu circa 45% şi, drept rezultat, am fost obligaţi să reducem comenzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporţie de peste 85% companii româneşti.
Dacă această situaţie se prelungeşte, impactul în industrie va fi devastator şi îi va afecta în mod egal atât pe retaileri, cât şi pe producători, atât pe funcţionarii care lucrează pentru stat, cât şi pe toţi colegii din mediul privat, atât pe cei vaccinaţi, cât şi pe cei nevaccinaţi“, spune Dragoş Pavăl, acţionar al Dedeman, liderul pieţei de bricolaj din România, cu 56 de magazine şi afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020.
Fondatorul Dedeman a adăugat și că măsura este o formă de responsabilitate socială într-un context dificil precum este cel actual cu care se luptă o lume întreagă. Acesta a mai subliniat și că fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuși și să-și pună sănătatea în pericol.
„Este limpede că niciun business şi niciun antreprenor nu-şi doreşte să fie constrâns să aleagă între clienţii săi, pentru că fiecare dintre aceştia este important în egală măsură. Însă totodată, fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuşi şi să-şi pună sănătatea în pericol“, mai spune Dragoş Pavăl, conform zf.ro.