Leguma aceasta este inamicul grăsimii de pe corp. Mihaela Bilic explică beneficiile

Leguma aceasta este inamicul grăsimii de pe corp. Mihaela Bilic explică beneficiile
Leguma aceasta este inamicul grăsimii de pe corp. Mihaela Bilic explică beneficiile

Punem pariu că te-ai întrebat, măcar o dată până acum, care este leguma cea mai sănătoasă pentru organism și ce aliment ajută la eliminarea grăsimii de pe corp. Ei bine, nutriționistul Mihaela Bilic știe răspunsul la această întrebare și explică beneficiile aceste legume-minune.

Leguma aceasta este inamicul grăsimii de pe corp

Ești preocupat de felul în care arăți și simți nevoia de a da jos câteva kilograme inestetice? Studiile arată că, în ultimul an, pandemia de coronavirus și-a lăsat amprenta nu doar pe psihicul nostru, ci și asupra organismului.

Anxietatea dezvoltată în contextul pandemic poate duce la un stil de viață nesănătos precum lipsa somnului pe timpul nopții și a mâncatului excesiv din plictiseală. Nutriționistul Mihaela Bilic a explicat care este leguma care te ajută să scapi de grăsimea din organism.

Probabil nu te-ai fi gândit la asta. Nu este vorba despre roșii, nici despre varză sau fasole, ci despre vânătă. Da, ați citit bine. Conform specialistului, vinetele se numără printre cele mai sănătoase alimente, bogate în nutrienți, care aduc multe beneficii organismului nostru.

„Dincolo de calitățile ei nutritive (apă, fibre, minerale și vitamine din grupul B), vânăta are o proprietate aparte: absoarbe grăsimea ca un burete. Și mai e un amănunt de care trebuie ținut cont: vinetele nu pot fi consumate crude! Tratamentul termic are rolul nu numai de a le schimba consistența, dar neutralizează și solanina, o substanță toxică ce poate da indigestie.

Fie coapte direct în flacără sau pe plită/grătar, fie băgate la cuptor, fie ca ingredient în nenumărate preparate culinare: tocăniță, zacuscă, ghiveci, musaca sau umplute cu orez, ciuperci, carne etc.”, a declarat nutriționistul Mihaela Bilic, conform RTV.

Trucuri pentru a găti corect vinetele

Vinetele sunt foarte sănătoase pentru organism, iar nutriționistu Mihaela Bilic ne oferă câteva sfaturi despre cum să gătim corect aceste legume. Este recomandat să folosim pasta de susan în loc de ulei, atunci când prăjim vinetele în tigaie.

„În loc de ulei, frecați vinetele coapte cu 2 lingurițe de pastă de susan (tahina)- au mai puține calorii decât 2 linguri de ulei și avantajul că albesc vinetele, le elimină iuțeala, le leagă și le sporesc. În cazul vinetelor gătite, le opăriți în prealabil 2 min în apă cu sare și apoi le puneți la scurs pe un șervețel – nu vor mai absorbi ulei; același efect poate fi obținut și punând sare pe feliile de vânătă, așteptați 15-20 min și ulterior le puteți găti.

Folosiți un spray pentru ulei cu care să pulverizați doar un strop de grăsime; preferați gătitul la cuptor, în felul ăsta nu riscați ca preparatul să se ardă. Puneți sos de roșii sau bulion în orice mâncare, e mai gustos și mai dietetic decât uleiul

Sterilizați borcanele de zacuscă prin fierbere la abur sau în cuptorul fierbinte, în felul asta se pot păstra în siguranță chiar dacă ați redus cantitatea de ulei din rețetă la jumătate plus că va fi mai ușor de digerat fară atâta prăjeală.

Dacă vreți vinete albe la culoare și dulci la gust, se poate și fară gălbenuș de ou puneți în salată de vinete jumătate de dovlecel fiert – are avantajul de a lega compoziția fără să mai fie nevoie nici de mult ulei, nici de amestecat timp îndelungat”, a continuat medicul nutriționist, conform sursei citate.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI