A apărut topul emisiunilor preferate de români în primăvara anului 2020, în plină pandemie de coronavirus. Așadar, forțați de împrejurări și de autorități să rămână în case, românii și-au găsit consolarea în emisiunile de televiziune.
Show-ul preferat al românilor a fost „Românii Au Talent”, de la Pro TV. Pe locul doi se află emisiunea „Acces Direct” de la Antena 1, iar pe al treilea loc emisiunea „Asia Express – Drumul Comorilor”, potrivit unui top al audiențelor realizat de Starcom România.
Odată cu instraurarea stării de urgență și a carantinei, grila de primăvară a televiziunilor a fost parțial modificată, lucru care a adus schimbări interesante în topul emisiunilor TV.
Liderul topului se modifică față de ediția de toamnă, starul sezonului fiind Românii Au Talent, emisiune ce deține supremația în trei dintre cele opt dimensiuni luate în calcul, în timp ce în cazul celorlalte vorbim despre o clasare în top trei.
„Românii Au Talent a fost mereu vedeta grilelor de primăvară încă de la lansare. În ceea ce privește audiențele TV, emisiunea se află la mare distanță de principalii concurenți, dar odată cu adăugarea tuturor dimensiunilor după care poate fi evaluată o emisiune, descoperim un competitor important care se situează destul de aproape de acesta.
Este vorba despre Acces Direct, candidat ce nu vine din zona de maximă audiență, ceea ce face și mai interesantă competiția”, a spus George Mușat, Starcom Data Strategy & Analytics Manager.
Puterea Dragostei, liderul topului de toamnă, pierde teren față de sezonul anterior, iUmor este liderul de vizualizări în YouTube, la distanță considerabilă de următorul clasat. Cu doar două difuzări în această perioadă, Chefi la Cuțite menține ridicat interesul fanilor, în special prin postările din social media.