Inovația din noul magazin Lidl România. Va fi primul de acest fel. Se întâmplă în Municipiul Bistrița, Parcul Municipal, unde va fi construit noul magazin Lidl după demolarea celui existent. Acest nou magazin va dispune de câteva elemente inovatoare, iar anunțul a fost făcut de către conducerea companiei, printr-o adresă transmisă Primăriei Bistrița, după o discuție purtată la sediul municipalității.
Noul magazin Lidl de lângă Parcul Municipal din Bistrița va avea pe acoperiș spațiu verde intercalat cu panouri fotovoltaice. Noul magazin care va fi construit după demolarea celui existent va dispune pe acoperiș de un spațiu verde intercalat cu panouri fotovoltaice și nu va fi împrejmuit, scrie timponline.ro.
Lidl este un lanț de magazine de tip discount. El a fost fondat în Germania. La ora actuală, Lidl deține peste 10.000 de magazine la nivel internațional. Ele sunt în Germania Franța, Austria, Belgia, dar și în țări din Europa de Vest, Centrală, de Nord și de Est.
În țara noastră, grupul Schwarz este prezent din 2005 prin divizia Kaufland. Lidl a pătruns pe piața locală în urmă cu 12 ani, când a preluat de la grupul Tangelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus.
În anul 2020, Lidl a devenit lider pe piața retailului din România, condus detașat până în atunci de Kaufland. El a sărit a sărit deci de pragul de 12,8 miliarde de lei depășind Kaufland cu 27,1 milioane de lei ( 5,6 milioane de euro).
Lidl a deschis în 2020, anul pandemic, 33 de magazine pe plan local, devansând Kaufland, care a reușit o creștere de până la 12,83 miliarde de lei. Diferența dintre Lidl și Kaufland a fost de 27,1 milioane de lei ( 5,6 milioane de euro la un curs mediu BNR de 4,83 lei pentru un euro).
„Cifra de afaceri a retailului alimentar a crescut cu aproape 10% faţă de 2019 şi a fost cu 97% peste rezultatul din 2011, atingând nivelul estimat în analiza de anul trecut dedicată acestei pieţe, de aproape 130 de miliarde de lei în 2020. Pentru 2021, analiştii KeysFin estimează depăşirea pragului de 142 de miliarde de lei pe fondul avansului consumului, dar şi al accentuării presiunilor inflaţioniste”, se preciza într-o analiză KeysFin.
Locul secund a fost ocupat de fostul lider, Kaufland România, iar al treilea în top după cifra de afaceri a fost Carrefour România SRL, cu 9 miliarde de lei, respectiv 7% din total, apoi Profi Rom Food SRL (cu 6,8% din total) şi Mega Image SRL.