În Marea Britanie, gigantul Lidl se va confrunta cu un nou rival. Luna viitoare se va deschide un alt supermarket în Marea Britanie. Motatos spune că poate reduce prețurile prin oferirea de alimente excedentare de la angrosiști. Va fi, de asemenea, o provocare pentru supermarketuri precum Asda, Tesco, Morrisons și Sainsbury’s.
Vestea unui alt supermarket cu discount în Marea Britanie vine după ce lanțul rusesc de supermarketuri Mere, cunoscut sub numele de „Lidl rusesc”, a anunțat că își închide primul magazin din Marea Britanie în urma invaziei din Ucraina. De asemenea, se pare că discounterul și-a întrerupt planurile de a deschide mai multe magazine.
Gigantul Lidl, scrie presa de specialitate, va avea o concurență aprigă, odată cu deschiderea acestui lanț de magazine. Se spune că Motatos a stabilit deja parteneriate cu mai mulți distribuitori.
Ar fi semnat, inclusiv cu cei Wholegood și Pricecheck, înainte de lansarea sa în Marea Britanie, informează Manchester Evening News. Înființată în Suedia în 2014, compania în Europa este cunoscută sub numele de Matsmart. Nu se știe încă exact ce va fi vândut, sau prețurile.
Cei de la Manchester Evening News spun că va vinde „produse bine cunoscute care altfel ar risca să ajungă la groapa de gunoi”. Printre acestea se numără articole care nu mai sunt vândute pe rafturi din cauza schimbărilor de ambalaj.
Vor avea la vânzare și produse cu termene de valabilitate scurte.
Motatos are magazine în Suedia, Danemarca, Finlanda și Germania. Compania vinde produse de ambalaj mare, băuturi, gustări, produse de uz casnic, pentru animale de companie și de înfrumusețare. Pe site-ul său, Motatos spune că „vine în curând în Marea Britanie”.
Livrările sunt efectuate de către companii terțe de logistică, ducând de obicei între una și trei zile lucrătoare, costul transportului depinzând de mărimea comenzilor. Christabel Biella, manager de țară Motatos pentru Marea Britanie, a declarat pentru Manchester Evening News:
„Cumpărătorii din Marea Britanie sunt incredibil de pasionați de sustenabilitate, dar au nevoie de modalități ușoare și rentabile de a face alegeri sustenabile care, adesea, vin cu un preț ridicat.
Acesta este motivul pentru care sunt atât de încântată să mă alătur Motatos, mai ales în acest moment al dezvoltării sale, după un succes incredibil pe alte piețe europene.”
Celălalt concurent direct Mere, care anunța detronarea Lidl, planificase mai multe deschideri de magazine în Marea Britanie până în această primăvară și dorea să deschidă în cele din urmă 300 de magazine aici.
Avea planificate deschideri, inclusiv pentru două magazine în Țara Galilor, în Mold și Caldicot, și un altul în Castleford, în nordul Angliei. Afacerea chiar anunțase mai multe deschideri de magazine în luna ianuarie a acestui an. Dar, odată cu declanșarea ostilităților în Ucraina, totul s-a stopat.