La Șantierul Naval Giurgiu se construiește cea mai mare navă de cercetare de pe apele interioare ale Uniunii Europene. Aceasta a fost comandată de Universitatea Dunărea de Jos Galați în cadrul unui proiect cu finanțare europeană. Valoarea acestuia este de 92 milioane de lei.
În cursul zilei de joi, la Giurgiu, a avut loc festivitatea de punere a chilei navei REXDAN. De asemenea, „certificatul de naștere” al navei a fost oferit Universității Dunărea de Jos din Galați.
„Aceasta va fi cea mai mare navă de cercetare de pe apele interioare ale Uniunii Europene. Nava va dispune de nouă laboratoare moderne în care îşi vor desfăşura activitatea cadre didactice şi cercetători din universitatea gălăţeană, precum şi cercetători internaţionali. Ambarcaţiunea, care va acoperi 2.000 de kilometri pe partea navigabilă a Dunării, va fi finalizată în luna ianuarie 2023”, anunţă reprezentanţii Universităţii Dunărea de Jos Galaţi.
Dotarea celei mai mari nave din Uniunea Europeană cu echipamente de cercetare de ultimă generație este posibilă cu ajutorul unui proiect cu finanțare europeană. Valoarea totală a proiectului se ridică la suma de 92 milioane de lei.
Cea mai mare navă de război construită în România urmează să intre într-un amplu proces de reparații. Este vorba despre Fregata „Mărășești”. Ministerul Apărării Naționale va organiza o licitație pentru atribuirea contractului cu o valoare estimată de 15,6 milioane de lei.
Nava de 144 de metri lungime va fi supusă unui amplu proces de reparații. Conform documentelor licitației publicate pe SEAP, lucrările includ: înlocuirea tablei și elementelor de osatură necorespunzătoare, curățarea, sablarea și piturarea exteriorului, precum lucrări de mentenanță și reparare a unor instalații de la bord.
Fregata „Mărășești” a fost construită, între anii 1979 – 1985, la șantierul naval Mangalia. Inițial, a fost clasificată drept crucișător ușor port-elicoptere și a primit numele de „Muntenia”. Pe 2 mai s-a schimbat atât denumirea, cât și clasa navei, astfel devenind distrugătorul „Timișoara”.
Câteva luni mai târziu nava este rebotezată „Mărășești”. Pe data de 1 aprilie 2001, ambarcațiunea este încadrată în clasa fregate. În total a desfășurat peste 30 de exerciții bilaterale împreună cu nave militare din Franța, SUA, Marea Britanie, Belgia Turcia, Grecia, Spania, Portugalia, Italia, Olanda, Ucraina, Rusia, Georgia şi Bulgaria.
Nava este propulsată de 4 motoare Diesel care dezvoltă 32000 CP, fiind deservită de 270 de ofițeri marinari. În anul 1998 a fost prima navă de luptă a Forțelor Navale Române care a ieșit în oceanul Atlantic, având și elicopter ambarcat la bord.