Grupul Dacia a adus noi vești în atenția tuturor. Cât au scăzut vânzările în România din cauza acestora vremuri?
Impactul pandemiei începe să se vadă serios pe toate plaurile. Grupul Renault a indicat că a vândut 1.25 de milioane de vehicule în prima jumătate din anul 2020, în contextul crizei sanitare. Redresarea comercială a fost în luna iunie, iar la nivel de grup se arată scăderea de 35% și la brand-ul Dacia de 46%. Punctul care s-a menținut pozitiv a fost cel din dreptul vânzărilor mașinii electrice Renault Zoe, care au atins un record de 42.000 în lume.
Datele arată că vânzările au scăzut cu aproape 70.000 de mașini în cadrul Renault, în prima jumătate de an, în timp ce scăderea la Dacia a fost de la 392.000 de unităţi în prima parte din 2019, la 211.000 între ianuarie şi iunie. Înmatriculările s-au ridicat la 623.838 de vehicule, în scădere cu 41,8%, pe o piaţă care a înregistrat o scădere de 38,9%. În luna iunie, vânzările Grupului în Europa aucrescut, iar Renault în registra 10.5% cotă de piață, în timp în dreptul Daciei se afla procentajul de 3.5%.
„În cea de-a doua ţară din punct de vedere al volumului de vânzări ale Grupului, acesta este lider cu o cotă de piaţă de 30,2%, în creştere cu 1,4 puncte. Vânzările au scăzut cu 19,5% pe o piaţă care s-a contractat cu 23,3%. Cota de piaţă a mărcii Renault a crescut cu 0,3 puncte până la 8,1%. Arkana şi-a confirmat succesul cu peste 7.000 de vehicule înmatriculate în prima jumătate a anului şi a consolidat poziţia Renault într-un nou segment coupe-SUV din Rusia. LADA are o cotă de piaţă de 20,8%, la care se adaugă 1,3% pentru modelul NIVA (AVTOVAZ), care tocmai a primit din nou sigla LADA, în iulie. LADA Granta şi LADA Vesta rămân cele mai vândute vehicule din Rusia.”
(Sursa: bursa.ro)