Dacia se pregătește să schimbe complet gama de mașini, urmând să lansese pe rând, în această toamnă și anul viitor, noile modele, după un program decalat parțial, față de planurile inițiale. Odată cu restructurarea Renault, au apărut o serie de schimbări surprinzătoare de strategie ale producătorului auto, despre care vă vom vorbi în continuare.
Dacia se îndreaptă rapid către momentul în care își va schimba complet gama de mașini, ajunsă la o vechime care depășește maturitatea.
Se știe deja că în această toamnă urmează să fie lansat noul Sandero, cu o serie de tehnologii noi și un design mult mai spectaculos. Ceea ce veți afla nou este că modelul Logan va dispărea definitiv de pe mai multe piețe din Europa, în ciuda faptului că va fi lansat simultan cu Sandero, potrivit L’Argus, citat de profit.ro.
Motivul pentru care mașina va fi scoasă din uz de pe unele piețe este că modelul nu mai este popular, iar cheltuielile de marketing nu justifică păstrarea acestuia în ofertă, raportat la volumele vândute.
Un alt rol important îl joacă presiunea limitelor de emisii, întrucât fiecare exemplar Logan care se vinde cu un motor cu emisii peste media de 95 g/100 km dezavantajează vânzarea automobilului ecologic vândut de Renault.
Prima țară care „renunță“ la Dacia Logan este Franța, dar există cu siguranță și alte piețe unde nu mai are cerere (posibil Germania, Italia, Spania, Marea Britanie). În consecință, ușor, ușor, acest model va dispărea.
Însă, în România lucrurile stau puțin diferit, căci în țara noastră Logan rămâne cel mai vândut automobil.
A doua noutate a momentului este Lodgy, despre care jurnaliștii francezi au scris că se ia în calcul retragerea modelului de pe piață, și „transformarea“ sa într-un SUV cu 7 locuri, complet nou, mai mare decât Duster.
Fără un succes comercial remarcabil, acest model ar trage în jos generația următoare, dacă numele ar fi păstrat.