Mai multe modele de la Dacia vor fi eliminate din gamă, întrucât aceasta a ajuns aproape în totalitate la o vechime ce depășește maturitatea. Astfel, Logan va dispărea de pe mai multe piețe din Europa, Lodgy devine istorie, Dokker devine Reanault, iar Logan MCV dispare definitiv.
Modelul Logan va dispărea de pe mai multe piețe din Europa, chiar dacă va fi lansat simultan cu Sandero, scrie profit.ro. Modelul Logan va fi retras de pe unele piețe pentru că mașina nu mai este populară, iar cheltuielile de marketing nu justifică menținerea acestui model în oferta Renault, raportat la numărul de vânzări.
De asemenea, presiunea limitelor de emisii joacă și ea un rol important, întrucât fiecare exemplar Logan care se vinde cu un motor cu emisii peste media de 95 g/100 km trage în jos un automobil ecologic vândut de Renault. Logan ar urma să dispară de pe piața din Franța, Germania, Italia, Spania, Marea Britanie, întrucât nu prea mai există cerere.
Logan va exista încă pentru piața românească, unde contiinuă să fie cea mai vândută mașină. Un al doilea model ce va dispărea din oferta Dacia-Renault este Lodgy. Modelul nu a avut un succes comercial remarcabil. Lodgy ar trage în jos generația următoare, dacă ar fi păstrat numele, astfel că și numele va dispărea.
Astfel, Dacia va beneficia în locul lui Lodgy de un model complet nou, pe o platformă nouă, care se va caracteriza prin dimensiuni mai generoase comparativ cu Duster, printr-un design de tip SUV și o versiune cu 7 locuri. Prețul se anunță a fi mai mare ca al Duster-ului, chiar dacă nu va beneficia de tracțiune 4X4. De asemenea, noul SUV va fi primul model Dacia care va beneficia de un motor hibrid, din familia E-Tech.
Al treilea model de la Dacia-Renault care va dispărea este Dokker. Dokker ar fi trebuit să fie lansat aproape simultan cu Sandero, dar supriza este faptul că el va dispărea. Renault a demarat deja vânzarea Dokker în America de Sud cu acest nume, iar noua generație, care va păstra vechea platformă B0, aceeași din acest moment, va beneficia de un design revizuit, de noi motoare și de tehnologii actualizate.
Pe piețele pe care este popular sub numele Dokker, va fi menținut, pe celelalte va devenit Renault, inclusiv în Europa. De asemenea, Logan MCV este planificat să dispară complet din oferta și din producția Dacia, începând din 2021. Decizia este valabilă pentru piața europeană, în acest moment, pentru că pe celelalte continente Dacia și Renault încă mai vând generații vechi ale familiei de mașini românești. Motivul dispariției Logan MCV este cererea scăzută, precum și suprapunerea cu noul SUV.
Astfel, noul Sandero va deveni, cel mai probabil, un hit, cu ajutorul versiunii Stepway. Acesta se anunță a fi unul dintre cele mai atractive crosssovere de segment B de pe piață, datorită combinației de prețuri/tehnologie.
Logan-ul, acolo unde va mai fi valabil, va primi, de asemenea, tehnologie nouă și dimensiuni crescute, comparativ cu actuala generație.