Compania suedeză Husqvarna este cel mai mare producător mondial de unelte electrice de grădinărit. La finalul anului trecut compania a declarat că preconizează o creștere anuală organică a vânzărilor de 5% pentru 2022. În același timp a anunțat și o marjă operațională de 13%, dar nu a oferit un termen. Pe plan local, în 2021, suedezii au avut afaceri de aproape 24 de milioane de euro, procentul de creștere fiind de 13%, față de anul anterior. Pentru acest an, compania anunță noi investiții și extindere a afacerilor și în alte zone, prin deschiderea de noi magazine.
În primele nouă luni din 2021, vânzările Husqvarna organice au crescut cu 15%, iar marja operațională a fost de 15,1%, compania beneficiind de tendința de a sta acasă în timpul pandemiei.
Obiectivele financiare anterioare ale companiei, anunțate în 2019, vizau o creștere a vânzărilor. Conform estimărilor, trebuiau să depășească cu 2 puncte procentuale creșterea medie din industrie, cu o marjă operațională de peste 10%.
Husqvarna a precizat într-un comunicat, înaintea prezentărilor din decembrie pentru investitori, că își propune să dubleze vânzările de mașini de tuns iarba robotizate, să dubleze numărul de dispozitive conectate și să crească ponderea produselor electrificate vândute la 67% de la 38% în termen de cinci ani.
Profitul operațional pe întregul an a fost de 624 milioane de dolari. Acesta a venit și pe fondul unei creșteri organice a vânzărilor de 15%. Analiștii prognozaseră în medie un profit de 5,66 miliarde de coroane.
„Tendința de a sta acasă a contribuit în mod pozitiv. Dar ne-am consolidat pozițiile pe piață în segmentele strategice prioritare.”, a declarat directorul general Henric Andersson într-un comunicat, preluat de Euronews.
Grupul suedez își desfășoară cea mai mare parte a afacerilor spre sfârșitul primului trimestru și în al doilea, înainte și în timpul sezonului de vârf al grădinăritului din emisfera nordică.
În cel de-al patrulea trimestru, slab din punct de vedere sezonier, pierderile s-au redus brusc. Husqvarna a înregistrat un procent de 86% mai mult decât se aștepta, până la 132 de milioane de coroane.
Rivalul celor de la Black & Decker și Honda Motor a propus un dividend de 3,00 coroane pe acțiune pentru anul 2021, în creștere de la 2,40 cu un an înainte.
În România, companiei i-a mers la fel de bine ca și în restul Europei. Conform unor date recente, în 2021 Husqvarna a avut afaceri de aproape 24 de milioane de euro.
Procentul de creștere al afacerilor pe plan local pentru Husqvarna s-a majorat cu 13 procente mai mult față de anul 2020. Pe de altă parte compania anunță noi investiții prin deschiderea de noi magazine de profil.
Unul a fost deja anunțat pentru orașul Brașov. Alte două magazine vor fi deschise în Cluj și Constanța. Conform reprezentanților Husqvarna, investițiile se ridică la aproape 1,8 milioane de euro.
Pe plan local, Husqvarna România operează o rețea de peste 200 de magazine, iar planul pentru următorii cinci ani este de extindere a vânzărilor în mai toate orașele mari.
Înființat în 1689, Grupul Husqvarna produce produse electrice pentru exterior, printre care motoferăstraie, trimmere, motocositoare, cultivatoare, tractoare de grădină și motocositoare.