Gigantul Lidl este dat în judecată pentru o sumă uriașă. Proctor & Associates vrea despăgubiri după ce anunță că a fost eliminată fără notificare, iar furnizorii săi au încheiat contracte directe cu retailerul german. Ce s-a întâmplat, e scandal mare.
Proctor & Associates avea o afacere înfloritoare în Marea Britanie, responsabilă cu furnizarea către Lidl a aproape 60 de tipuri de fructe și legume proaspete.
Săptămâna trecută, într-un interviu pentru The Grocer, șeful companiei, Deane Proctor, a explicat de ce a acționat în judecată retailerul german Lidl.
Astfel, Proctor & Associates solicită 2,6 milioane de lire sterline pentru presupuse încălcări ale GSCOP, inclusiv pretenții că a încheiat acorduri directe cu proprii săi furnizori după întreruperea contractului fără preaviz.
Acesta este un caz despre care experții cred că ar putea avea implicații mai ample pentru tranzacțiile între retail-furnizor și GSCOP însuși.
Cu sediul în Boston, Lincolnshire, compania Proctor & Associates a fost lansată în 2003, într-o perioadă în care Aldi, Lidl și Netto erau cei trei discounteri din bloc, provocând supermarketurile cu tradiție.
Astfel, acționând ca intermediar pentru un grup de cultivatori diferiți, Proctor informează că compania, care la apogeu a angajat manageri de categorie din 57 de linii diferite de fructe și legume proaspete, s-a regăsit rapid în centrul creșterii rapide a Lidl.
„Au început să ne ofere programe și proiecte, cum ar fi aprovizionarea cu căpșuni britanice sau să se asigure că primesc conopidă în fiecare săptămână. A implicat provocări strategice care au durat aproximativ 12 ani”, anunță Proctor.
„Orice și-ar fi dorit Lidl, am reușit să găsim, în general, nu doar brassicas, care a fost trecutul meu. Fie că era vorba de flori, fructe exotice, orice vă gândiți, ne-am putea găsi foarte repede”, adaugă Proctor.
Asta însemnă că Proctor & Associates a fost „concentrat pe conducerea afacerii Lidl mai mult decât oricine altcineva”.
„La început, nu am avut timp să ne concentrăm asupra altor afaceri”, spune el. Și compania a crescut foarte repede în ceea ce privește cifra de afaceri. Aveam un grup de manageri comerciali care se ocupau de cumpărătorii Lidl. Ne-am descurcat foarte bine. Marje de cost reduse pentru o mulțime de categorii”, a mai anunțat Proctor.
Însă, încrederea în Lidl s-a transformat într-un coșmar. Încă din 2016 s-a simțit că „se desfășurau jocuri”.
Lidl a început să-și reducă în mod semnificativ comenzile, fără o notificare prealabilă, pentru gama sa de produse, inclusiv sparanghel, dovleci, ardei iute, dovlecei și alte legume folosite în supe și tocane.
Avocații Proctor susțin că Lidl a încălcat în mod repetat regulile GSCOP, netrimițând notificările necesare. Lidl ar fi încheiat contracte directe cu clienții Proctor.
„Luam struguri de la o companie din Spalding și l-am sunat pe tip și mi-a spus că tocmai a făcut un audit și că nu mai au struguri. Apoi am aflat că făcuseră bagajele pentru altcineva: Lidl. M-am gândit că trebuie să știe că producătorul primar se află în lanțul nostru de aprovizionare”, a conchis Deane Proctor.