Piața imobiliară românească, cel puțin cea adresată spațiilor de birouri, a cunoscut în 2021 una din cele mai mari tranzacții, fiind de fapt momentul intrării pe piața locală aunui mare fond de investiții pe această zonă. Acum, noi informații, vorbesc despre același fond, aceasta fiind Adventum Group, gigantul din Ungaria care se extinde în România.
În urmă cu doi ani, piața imobiliară românească avea să facă cunoștință cu un nou jucător pe piața imobiliară industrială. Este momentul în care dezvoltatorul belgian Atenor anunța un acord pentru vânzarea subsidiarei sale NGY Properties, proprietarul Hermès Business Campus din București, către Adventum Group și partenerii săi. La acel moment, prin intermediul fondului Adventum Quartum, NGY Properties trecea din proprietatea belgienilor îîn portofoliul noului jucător maghiar.
NGY Properties este un complex de birouri de 75.000 mp din cartierul de afaceri Dimitrie Pompeiu din București. Complexul cuprinde trei clădiri care sunt închiriate și astăzi în întregime unor chiriași precum DB Schenker, Luxoft, Lavalin, Mondelez, Ambasada Olandei și Xerox, precum și de Genpact pentru cel puțin următorii șapte ani.
Potrivit Atenor, vânzarea i-a permis să își reducă datoria, așa cum era înregistrată în rezultatele sale pentru 2021, cu 120 de milioane de euro, iar în urma acestei ultime achiziții, managerul de fonduri de investiții Adventum, cu sediul la Budapesta și Malta, care realiza deja o serie de tranzacții în Ungaria, Cehia și Polonia, a declarat că intenționează să își consolideze poziția în regiunea ECE prin noi achiziții. Iar această întenție se poate materializa în 2023, sau în următorii ani, conform Profit.ro, având în vedere intenția grupului de a intra pe piața de retail.
Conform declarațiilor reprezentanților grupului, anul 2023 ar putea schimba paradigma companiei, în idea în care se dorește extinderea în sectorul de retail:
„În primul rând, ne uităm în continuare activ la piața de birouri din București, în special la proprietăți eficiente energetic și bine închiriate. Cu toate acestea, suntem destul de selectivi în privința amplasamentului și a prețului și ne concentrăm, de asemenea, pe active mari.
Pe de altă parte, suntem unul dintre cei mai puternici jucători pe segmentul de retail ancorat alimentar din Europa Centrală și de Est și s-ar putea să ne extindem și în România, deoarece considerăm că acest segment este unul dintre cele mai bune în privința rentabilității capitalului ajustat la risc și a rezilienței la recesiunile economice“, a declarat, pentru Profit.ro, Kristóf Bárány, partener fondator al Adventum Group.
Conform reprezentanților, intenția de extindere a prezenței pe plan local, cel puțin pe segmentul de retail, este la nivel național, iar pe partea de birouri vor rămâne doar în București.
În același timp, tot același dezvoltator belgian, Atenor, anunța o nouă posibilă tranzacție cu gigantul din Ungaria care se extinde în România, fiind vorba de o nouă vânzare, în valoara de 120 de milioane de euro, și anume complexul de birouri @expo, conform aceleiași publicații amintite anterior.
Această potențială tranzacție, cât și altele, sunt deja stabilite într-un plan de dezvoltare și achiziții pentru următoarea perioadă, Kristóf Bárány, partener fondator al Adventum Group, confirmând acest aspect:
„Adventum are mai multe tranzacții în lucru, dar închiderea lor este încă departe. Cu toate acestea, analizăm în mod activ ofertele de achiziții pe care le primim continuu
Încheierea continuă de tranzacții este una dintre pietrele de temelie ale strategiei de investiții a Adventum și sperăm să încheiem tranzacții în Polonia, Ungaria și, de asemenea, în România în acest an“, adaugă Bárány.
Un alt aspect important, este prezența celor de la Adventum Group pe piața din Cehia și Ungaria, după ce au reușit să achiziționeze cel puțin 18 parcuri de retail, valoarea trazacției ridicându-se la 280 de milioane de euro, și o posibilă intrare pe Bursa de la Budapesta, după ce Adventum Group a început să facă demersurile de a fi cotată aici. Oricum, piața românească de imobiliare este ca o bulă, care nu e departe de a exploda, din nou, exact ca în timpul crizei din 2008.