Am aflat care este gigantul din România care riscă desființarea. Ministerul Transporturilor, alături de experți ai Comisiei Europene au stabilit un plan de redresare pentru această companie. În cazul în care planul nu va fi respectat, compania cunoscută va fi desființată.
O cunoscută companie românească riscă să dispară. Oficialii români, alături de CE încearcă ca această companie să supraviețuiască în continuare.
Astfel, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avertizat că TAROM riscă să se desfiinţeze dacă nu respectă planul de redresare stabilit cu oficialii Comisiei Europene.
„Situația economică a Taromului nu e una fericită, dar statul român, în speță Ministerul Transporturilor, a agreat împreună cu Comisia Europeană un plan”, a precizat Sorin Grindeanu. Ca să avem o șansă să salvăm compania națională de transport aerian, trebuie să punem în aplicare acest plan, pe care conducerea Tarom, indiferent care e ea, trebuie să-l urmărească pas cu pas”, a spus Sorin Grindeanu.
Șeful de la Transporturi a spus că abaterea de la planul de redresare al Tarom trebuie să fie respectat pas cu pas, altfel compania va fi desființată, ca cele mai multe companii naționale de transport aerian din zonă.
„Vreau să subliniez că orice abatere de la acest plan agreat cu Comisia Europeană ne va duce în scenariul din alte țări din regiune. Dacă ne uităm în jur, singurele companii naționale de transport aerian care au rămas pe piață sunt Tarom și LOT-ul polonez. În rest, toate au fost închise, toate sunt falimentare. Așa că avem această șansă”, este de părere ministrul Sorin Grindeanu.
Compania aeriană națională TAROM a încetat să mai aibă profit din 2007, când pe piață au intrat companiile private de tip low-cost, scrie europalibera.org. Astfel, în ultimii 15 ani compania de stat a adunat datorii în valoare de 220 de milioane de euro, însă a și primit ajutoare de stat de 210 de milioane.
Odată cu debutul pandemiei de coronavirus, compania TAROM nu s-a mai putut susține din propriile venituri. Astfel că Ministerul Transporturilor și Comisia Europeană au negociat un plan prin care TAROM să evite falimentul. De asemenea, în documentul trimis la Bruxelles apar cauzele pierderilor.
– alegerea proastă a destinațiilor externe și interne
– flota
– personalul
– agențiile
– contractele
– lipsa veniturilor în afara biletelor
– directorii