14 aug. 2024 | 14:35

Gigantul din Europa care vrea să dea lovitura în România. Orașul care trece la nivelul următor cu această investiție

Economic
Gigantul din Europa care vrea să dea lovitura în România. Orașul care trece la nivelul următor cu această investiție
„Noul nostru brand reflectă direct această dinamică în schimbare”

În segmentul retailerilor de articole sport, piața românească are parte de competitori importanți, printre ei și gigantul din Europa care vrea să dea lovitura în România cu un nou mod de branding. Gigantrul a deschis primul magazin cu noul concept de brand, anunțând aceste schimbări în toate celelalte magazine existente.

Decathlon, gigantul din Europa, investește într-un nou concept de branding

De mai bine de 15 ani, brandul de articole sportive Decathlon se află pe piața românească de profil, câștigându-și o poziție dominantă în acest segment.

Pe 12 aprilie 2009 bucureștenii făceau cunoștință pentru prima dată cu un nou concept de magazine, axate pe toată gama de articole sportive, de la încălțăminte, haine, și până la articole mari sportive, și nu numai. Primul magazin era deschis în zona Militari Shoping Center, iar de atunci a crescut până la 29 de magazine în 2022.

Gigantul din Europa care vrea să dea lovitura în România. Orașul care trece la nivelul următor cu această investiție

Conform celor mai recente informații din piață, gigantul are peste 2080 de magazine în Europa, continentul american, Asia și Orientul Mijlociu. În 2024, pe plan local, gigantul din Europa ajungea la un total de 31 de magazine.

Cu investiții importante în zona locațiilor, gigantul are în portofoliul local și fabrica de biciclete Madirom Prod din Timișoara.

Dar, odată cu anul 2024, ca efort global al companiei, Decathlon, gigantul din Europa, investește într-un nou concept de branding.

Compania franceză de sport a fost supusă unei transformări realizate de firma de consultanță în branduri Wolff Olins. Proiectul a urmărit să prezinte noul scop al organizației: „să pună oamenii în mișcare prin minunile sportului”.

Decathlon a deschis primul magazin cu noul concept în România

Decathlon, renumitul retailer european de articole sportive, continuă să își extindă prezența în România prin deschiderea unui nou magazin la Brașov, primul din țară care va adopta noul concept și noua identitate de brand.

Această deschidere marchează o etapă importantă în evoluția companiei, care dorește să ofere o experiență de cumpărare revoluționară și să își consolideze poziția pe piața locală.

Gigantul din Europa care vrea să dea lovitura în România. Orașul care trece la nivelul următor cu această investiție

Magazinul din Brașov se remarcă printr-o serie de inovații ce îmbină tehnologia modernă cu principiile de sustenabilitate.

„Redeschiderea magazinului din Brașov cu noul design aduce o experiență de cumpărături mai dinamică și interactivă.

Suntem încântați să le punem la dispoziție clienților noștri un spațiu modern și bine organizat, care să răspundă mai bine nevoilor și așteptărilor lor.

Credem că acest nou format va transforma modul în care clienții descoperă și utilizează produsele noastre”, a declarat Daniel Berechet, directorul magazinului Decathlon Brașov.

Designul interior și exterior al magazinului reflectă noua identitate vizuală a brandului care folosește elemente de culoare albastră, pune accent pe simplitate, accesibilitate și o apropiere mai mare față de clienți.

Nou locație, mult mai mare și mai bine optimizată

Noua locație, conform oficialilor, are o suprafață totală de 3.820 de metri pătrați, are implementate sistemele de self check-out – case rapide de marcat, și un personal de 70 de angajați.

Conceptul de magazin este centrat pe experiența clientului, cu o gamă largă de produse organizate în funcție de activitățile sportive și nevoile specifice ale utilizatorilor.

Noul layout își propune să creeze un parcurs mai intuitiv pentru clienți, facilitând descoperirea rapidă a produselor și informarea despre caracteristicile acestora.

De asemenea, interacțiunea digitală joacă un rol central, prin introducerea unor terminale interactive și a unei aplicații mobile care oferă informații detaliate despre produse, recenzii și sfaturi personalizate.

Gigantul din Europa care vrea să dea lovitura în România. Orașul care trece la nivelul următor cu această investiție

Odată cu deschiderea acestui magazin, Decathlon prezintă și noua sa identitate de brand, menită să reflecte mai bine valorile companiei: accesibilitate, sustenabilitate și inovație.

Noua identitate vizuală include un logo modernizat, o paletă de culori proaspătă și o tipografie clară și simplificată, toate acestea contribuind la o imagine de brand mai coerentă și mai atrăgătoare.

„Înțelegem că rolul sportului pentru oamenii din întreaga lume evoluează, iar noul nostru brand reflectă direct această dinamică în schimbare.

Acesta unește toate inițiativele Decathlon pentru clienți și ridică modul în care mergem pe piață într-un mod proaspăt și jucăuș.”, declara Celine Del Genes, global chief customer officer la Decathlon.

Decathlon și-a propus să devină un brand de referință în domeniul sustenabilității, iar această misiune este evidențiată de materialele ecologice folosite în construcția magazinului și de politicile de reducere a impactului asupra mediului.

Magazinul din Brașov va implementa soluții ecologice, precum iluminatul cu LED, panouri solare și un sistem eficient de gestionare a deșeurilor, toate menite să reducă amprenta de carbon.