Lumea rețelelor de socializare și panoplia Youtube avea să se schimbe în urmă cu mai bine de 14 ani, când apăreau primii influenceri. Ulterior, fenomenul a luat cu asalt internetul, și extrem de previzibil, trendul a ajuns și în România, iar tineri, care până la acel moment erau doar niște tineri, au simțit că se pot face cunoscuți astfel, unii cu conținut de calitate, alții doar de dragul de a face bani. În această generație, prin anii 2015, apăreau două tabere de influenceri români, printre care Faimosul de la Survivor 2023 și una din concurentele de la America Express. Dacă te-am făcut curios cine este Faimosul de la Survivor 2023 care a fost iubitul unei concurente de la America Express, citește mai departe.
Anul 2009 a fost anul în care s-a înregistrat un aflux uriaș de bloggeri și YouTuberi. Personaje precum Alfie Deyes, Zoella, Tanya Burr și PewDiePie au luat lumea cu asalt și au dat startul fenomenului influencerilor.
Ceea ce a început ca un hobby s-a transformat într-o carieră care le-a schimbat viața și i-a făcut pe aceștia să devină lideri în industrie.Cu o gamă de produse de frumusețe și stil de viață, patru cărți de succes și mai multe afaceri, Zoella, cunoscută și sub numele de Zoe Sugg, a devenit cea mai bună șefă a fetelor, totul datorită blogului său și statutului de influencer. PewDiePie, în special, a avut un impact destul de mare și este acum unul dintre cei mai bine plătiți YouTubers și are peste 98 de milioane de abonați.
Dacă în acești 4 ani, cei menționați reușeau să crească extrem de rapid, anul 2013 avea să devină anul de putere al influencerilor. Pentru a consolida puterea și influența pe care o au rețelele de socializare asupra lumii, un tweet fals postat pe un cont în aprilie 2013 a eliminat temporar peste 130 de miliarde de dolari de pe piața bursieră din SUA. Ca, idee, în prezent, Twitter are o medie de 330 de milioane de utilizatori activi lunar.
Kylie Jenner este una dintre cele mai faimoase persoane online. Fanii au continuat să îi urmărească fiecare mișcare, atât de mult încât, atunci când a scris pe Twitter despre cât de puțin a folosit platforma de socializare Snapchat, acțiunile din cadrul companiei au scăzut cu 6% în aceeași zi, o pierdere estimată între 1,3 și 1,6 miliarde de dolari.
Vezi și: Țara care obligă influencerii să recunoască ce poze au editat. E oficial, legea a fost adoptată
Următorii doi ani, cel puțin, au adus o stagnare a fenomenului, dar asta nu a însemnat că a stat pe loc. Urmând exemplul unor grei din această lume, cam prin 2014-2015, fenomenul a pătruns și pe plaiurile mioritice, și vorba legendei, „creșteau într-o zi, cât alții într-un an!”.
Așa s-a întâmplat și cu gașca care făcea pe Youtube parodiile „Noaptea Târziu”, în gașcă aflându-se și Faimosul de la Survivor 2023 care a fost iubitul unei concurente de la America Express, și anume Horațiu Adrian Cuc, sau Cucu, cum îl știau cei care urmăreau canalul.
De cealaltă parte, cam în aceeași perioadă, fenomenul a intrat și în rândul fetelor cochetelor din România, febra cuprinzând-o și pe o anume Bianca Adam, alias „Tequilla”, astăzi cunoscută ca „Bie”, mai ales celor care urmăresc America Express.
Se pare că, după cele spuse de Cancan.ro, Bianca Adam și Horațiu Adrian Cuc, sau Cucu, în perioada lor de glorie ca influenceri, ar fi avut o relație de aproape 8 luni, ulterior fiecare văzându-și de viața lor, deși ar mai fi locuit împreună cam un an și jumătate, după ruperea relației, mai spune publicația amintită.
Ironia face Bianca, aka „Bie”, fac parte din echipa, în două din cele mai urmărite show-uri difuzate de Antena 1. Cât despre Cucu, acesta făcea parte din echipa Faimoșilor, la Survivor România în 2021, la PRO TV.
Vezi și: Ce au făcut influencerii după ce Facebook și Instagram au avut probleme timp de 7 ore
Influencerii au cucerit cu adevărat internetul și marketingul social media, și nu vor pleca nicăieri prea curând. Industria marketingului din acest segment, conform unor predicții, valora aproximativ 15 miliarde de dolari în 2022 și, având în vedere că autoritățile în măsură continuă să stabilească orientări pentru influencerii din social media, este clar că este una dintre cele mai de impact forme de marketing.
Industria s-a aventurat, de asemenea, în lumea influencerilor virtuali. Având în vedere că tot mai mulți dintre aceștia apar pe platformele de socializare, mărcile fac coadă pentru a lucra cu acest nou și interesant mijloc futurist de marketing.
În ce măsură ne pregătim să pășim într-un nou secol, cum arată mai exact viitorul influencerilor? Nu se poate da un răspuns concret, cert este că marile brand-uri nu mai trebuie să caute ele însele influencerii, au fost inventate, în spatele acestei industrii de miliarde, echipe care cercetează rețelele de socializare și caută viitoare vedete pe care să le propună către branduri și să le transforme în influenceri veritabili.