Factura uriașă la energie pe care a primit-o un pensionar care locuiește într-un apartament cu 2 camere. S-a întâmplat acum în Anglia. Cine a rezolvat situația care a trenat aproape doi ani, timp în care pensionarul a stat cu sufletul la gură.
Un pensionar nu i-a venit să creadă ce citea după ce și-a deschis factura la electricitate și a descoperit că era taxat cu aproape 45.000 de lire sterline. Deci, se poate și în alte țări, nu numai la noi.
Paul Lamb locuiește într-un apartament cu un singur pat în Darlington, County Durham, și spune că lucrurile au scăpat de sub control după ce i s-a montat un nou contor.
Bătrânului de 70 de ani i s-a spus că locuința sa folosea 1 kWh de electricitate la fiecare cinci minute, în ciuda faptului că o casă medie din Marea Britanie folosește 7,5 kWh pe zi.
Citește și: Cea mai mare factură de curent din România
În ciuda plângerilor către furnizorul Eon, a continuat să indice un consum anormal de mare, iar cele mai mari temeri ale sale au fost confirmate când a deschis scrisoarea. Fostul militar spune că a cerut companiei să repare contorul defect, însă spune că a durat un an pentru ca cineva să vină.
După, compania Eon și-a cerut scuze clientului în urma celor întâmplate, însă bărbatul spune că nu ar fi trebuit niciodată să ajungă atât de departe. Vorbind cu Northern Echo, domnul Paul Lamb nu a fost luat în seamă până nu a apelat la ombudsman pentru a termina cu consumul mare de curent. Ombudsmanul este un specialist care asigură asistență juridică sau economică unei instituții, unei societăți, persoane fizice…etc.
”Este o sumă nebună. Nu mi-am putut permite niciodată asta – sunt pensiona. A început de la 4.000 de lire sterline și s-a dublat, apoi s-a triplat și apoi a crescut la începutul acestui an la 44.000 de lire sterline. M-am plâns cu mult înainte și le-a spus că contorul este defect, dar le-a luat peste un an să vină și să-l înlocuiască”, spune Paul Lamb.
”A fost defect pentru mai bine de un an, a durat de la un an și jumătate până la doi ani. L-au înlocuit, dar asta a fost numai după ce ombudsmanul le-a dat o palmă pe spate și o amendă de 250 de lire sterline”, a continuat Paul Lamb.
Citește și: Cum scapi de o factură mare la curent
Astfel, la aproape doi ani de la cele întâmplate, timp în care pensionarul a stat cu sufletul la gură, furnizorul de energie și-a cerut scuze.
”Ne-am cerut scuze domnului Lamb astăzi pentru problemele pe care le-a întâmpinat cu contul său. Acum am eliminat toate taxele incorecte din contul său, i-am oferit un gest de bunăvoință și l-am sfătuit pe domnul Lamb să contacteze Ombudsmanul independent pentru energie dacă consideră că nu am implementat corect remediile lor inițiale. Sperăm să rezolvăm pe deplin această problemă în curând”, a spus un purtător de cuvânt al companiei care librează curent electric.