Euro 2020 s-a dovedit o afacere profitabilă și pentru cei din HoReCa. Industria ospitalității avea așteptări mari de la meciurile găzduite de București la turneul final. Hotelierii, patronii de restaurante, dar și ai firmelor de catering s-au confruntat cu mari probleme din cauza pandemiei. Turnul final a fost un „colac de salvare” pentru mulți dintre ei.
Euro 2020 a fost mană cerească pentru cei din HoReCa. Industria ospitalității a fost printre cele mai fectate de restricțiile impuse în lunga perioadă de pandemie. Organizarea a 4 partide de la turneul final al Campionatului European a însemnat o gură de oxigen pentru hoteluri și restaurante. Aproape 25.000 de suporteri străini au venit să-și susțină echipele favorite. Arena Națională a găzduit 3 meciuri din Grupa C, Austria – Macedonia de Nord, Ucraina – Austria și Ucraina – Macedonia de Nord. E drept, stadionul a adunat aproximativ 10.000 de spectatori, la fiecare dintre aceste întâlniri.
„Vedeta” a fost, fără îndoială, partida din optimile de finală, Franța – Elveția. Cum oficialii au permis ocuparea până la 50% din capacitatea stadionului, peste 22.000 de fani au luat loc în tribune. Francezii au primit 7.000 de bilete, în timp ce elvețienii doar 1.500, dar pe teren lucrurile s-au terminat cu superba victorie a jucătorilor din „Țara Cantoanelor”. Însă, miile de suporteri și-au lăsat banii prin hoteluri, restaurante, terase, pub-uri, mai ales cele din zona centrală. Lor li s-au adăugat cheltuielile făcute de UEFA cu cazarea echipelor și a oficialilor naționalelor care au jucat la București.
30 de milioane de euro este suma încasată de cei din industria ospitalilatii în urma celor patru partide găzduite de capitala României, informează stirileprotv.ro. Chiar dacă așteptările erau mult mai mari, suma este, totuși colosală ținând cont de contextul general al desfășurării unui turneu final ce fusese amânat cu un an. Iar restricțiile sanitare s-au menținut, afluxul suporterilor neputând fi același ca într-o perioadă normală medical.
Cred că e puţin, pentru că noi am aşteptat ca acest Campionat European să reprezinte cele mai bune zile din istoria industriei hoteliere din România. Credem că aşteptările noastre cumulate erau undeva la 120 de milioane de euro şi cred că nu am făcut mai mult de 25-30 de milioane. Acesta este marele câştig, faptul că imaginea lăsată de Bucureşti a fost una pozitivă, aţi văzut şi aseară la meci ce impresie bună”, a declarat Călin Ile, președintele HORA, potrivit sursei citate.
Pentru cei cu terase, mai ales cele din Centrul Vechi, vremea caldă a fost un ajutor binevenit. Mii de turiști străini s-au perindat prin zonă, iar berea a curs în valuri.
Pot să vă zic că ne-am dublat vânzările. 2.500 de lei o masă ca şi consumaţie. Atunci când a fost primul meci, ne-au luat prin surprindere, noi deja ne dublasem cantitatea. Am rămas în prima zi fără stoc”, a declarat Roxana Constantin, reprezentantul unei terase, potrivit aceleiași surse.
Una peste alta, organizarea unor partide de la Euro 2020, în premieră pentru București, a fost un exercițiu reușit pentru proiecte viitoare. Unele care, poate, vor aduce venituri și mai mari celor din industria ospitalității.