În ultimii 10-15 ani, cel puțin, un singur nume este legat de unele din cele mai populare show-uri de televiziune, John de Mol și compania sa, Talpa. Pintre acestea se numără un format spectaculos, cunoscut în cel puțin 49 de țări, sub numele de „The Floor”. Este vorba, așadar, de emisiunea de mare succes mondial pe care Dan Negru o aduce în România. S-a aflat de la producători și care sunt regulile jocului, precum și care este premiul uriaș pus la bătaie de Kanal D.
Pentru cei care lucrează în această industrie, numele olandezului John de Mol este deja unul cunoscut.
Pentru cei care doar consumă genul acesta de programe este o necunoscută, dar trebuie spus că mogulul olandez al divertismentului este unul dintre cele mai mari nume din reality TV.
Împreună cu Joop van den Ende, el a fondat Endemol, compania responsabilă pentru succesele internaționale „Deal or No Deal”, „Fear Factor” și „Big Brother”.
De Mol a vândut Endemol, pentru 5,3 miliarde de dolari, gigantului spaniol de telecomunicații Telefonica în 2000.
La acest moment, gigantul Endemol este cel mai mare producător independent din lume, cu peste 800 de producții în 76 de teritorii, difuzate pe 295 de canale din întreaga lume.
În 2015, el a vândut cea mai mare parte a Talpa Media, compania din spatele unor emisiuni de succes precum „The Voice”, către ITV britanic pentru o plată inițială în numerar de 545 de milioane de dolari.
Printre producțiile create de John de Mol se numără și show-ul „The Floor”, astăzi preluat în 49 de state ale lumii, și cu un succes la public la nivelul „Deal or No Deal”(Batem palma, difuzat și la PROTV), și multe altele.
Prima producție avea să fie lansată în Țările de Jos (Olanda) în 2023, având un succes fenomenal în rândul telespectatorilor olandezi.
Ulterior, show-ul a fost preluat imediat de alte posturi tv de pe continetul american și din Europa.
Conform unei înțelegeri semnate între compania lui John de Mol și turcii de la Kanal D, „The Floor” este emisiunea de mare succes mondial pe care Dan Negru o aduce în România.
Inițial show-ul propunea 100 de concurenți stând în spații separate ale unei grile LED de 10×10 afișate pe podeaua studioului. Fiecărui concurent i se atribuie un subiect diferit.
Un concurent este ales la întâmplare și i se arată subiectele tuturor adversarilor adiacenți. Concurentul alege un adversar cu care să joace, iar cei doi ies din grilă pentru a participa la un duel.
În formatul pregătit de Kanal D se va reduce numărul de concurenți la 49, dar principiile vor rămâne aceleași.
Pentru primul sezon, în varianta românească, „The Floor” promite un premiu substanțial la finalul sezonului, și anume nu mai puțin de 50.000 de lei. Pe lângă asta, fiecare episod al show-ului are un premiu de final, în valoare de 5.000 de lei.
Singura condiție pentru a câștiga premiul ce mare, de 50.000 de lei, este ca un concurent să câșige cel puțin patru ediții consecutive.
„The Floor e show-ul care te face să ieşi din „pătrăţica ta”.
E un mare succes la marile televiziuni ale lumii şi mă bucur ca România e parte a elitei mondiale de TV, difuzand în această toamnă The Floor. Succesul, în ziua de azi, e despre cum ştii să te adaptezi la schimbare. Despre asta e The Floor.
Un quiz show în care concurenţii trebuie să-şi arate adevărata măsură a inteligenţei: capacitatea de a schimba”, declară Dan Negru.
Conform producătorilor Kanal D, din această toamnă, pe lângă deja consacratele show-uri prezentate de Dan Negru, va veni și acest nou format, iar cei care doresc să participe vor afla mai multe date, odat cu premiera primei etape.