În Cluj a fost finalizat un drum nou cu o lungime de 1,6 kilometri, însă nimeni nu circulă pe el, deoarece nu duce absolut nicăieri. Cu toate acestea, autoritățile spun că proiectul a fost necesar, deoarece drumul va crea pe viitor locuri de muncă și oportunități pentru investitori.
Drumul de 24 de milioane arată ca o autostradă, având două benzi pe sens și separator de trafic. Acesta trece pe lângă Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative și se oprește brusc în câmp. Drumul se află pe Dealul Lombului din comuna Chinteni și trebuia deschis în urmă cu șase ani. Este în proces de recepție, însă nu are o destinație.
Potrivit autorităților, în zonă se află două centre de industrii creative, ceea ce înseamnă că vor apărea noi oportunități pentru investitori. Ar urma să fie create peste 20.000 de locuri de muncă, iar în zonă s-ar construi un mic orășel cu circa 100.000 de locuitori. Până ce toate acestea se vor construit, drumul de 1,6 kilometri lungime va rămâne pustiu.
„Acolo este vorba de un cartier care în ultima instanţă s-ar putea să aibă la un moment dat, o sută de mii de oameni. Acest drum, deocamdată deserveşte cele două mari obiective care sunt în funcţiune şi de asemenea va deservi, pentru că vizavi este proiectul Science Campus prin care noi dorim să dezvoltăm cercetarea, inovarea la Cluj Napoca.
Sorin Grindeanu a declarat, recent, că sunt șanse foarte mici ca autostrada Ploiești – Brașov să fie finalizată în următorii cinci ani. Cu toate că traficul de pe Valea Prahovei a devenit o normalitate, șoferii sunt revoltați, deoarece pierd ore bune în trafic, mai ales în perioada concediilor. În unele cazuri, ajung să parcurgă doar câteva sute de metri într-o oră.
„În acest moment – ca să știm cum stăm și de unde am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor pe acest poriect, dezvoltarea autostrăzii Ploiești – Brașov – undeva la începutul anului a fost scos la licitație – era altcineva ministru (Cătălin Drulă – n.r.) – caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate și proiectare pe Ploiești – Brașov. Acea licitație s-a încheiat, caietul de sarcini sunând așa: pentru studiul de fezabilitate – 30 de luni, pentru proiectare – 42 de luni.