De ce nu trebuie să mănânci ouă, mai ales dacă ai această boală. Trebuie scoase urgent din alimentație

De ce nu trebuie să mănânci ouă, mai ales dacă ai această boală. Trebuie scoase urgent din alimentație
De ce nu trebuie să mănânci ouă, mai ales dacă ai această boală. Trebuie scoase urgent din alimentație

Ouăle sunt printre cele mai consumate alimente din lume, pentru că sunt ieftine, ușor de gătit și au un profit nutritiv bun, dar au o reputație proastă fiindcă sunt asociate cu creșterea colesterolului. Dar orice exces dăunează, iar consumul de ouă nu este exclus din ecuație. Ba chiar, potrivit unui studiu recent, duce la boli cardiovasculare.

Efectele pozitive și negative ale consumului de ouă. Excesul poate provoca boli cardiovasculare

Un ou întreg conține 210 mg colesterol, care este mai mare decât jumătate din necesarul de colesterol pentru o singură zi, aproape 5 grame de grăsime și 1,6 grame grăsimi saturate. Albușul are numai 0,06 grame grăsime, fără colesterol și grăsimi saturate. În afară de grăsimile saturate și colesterolul, gălbenușul este sursă de acizi grași Omega 3, 100-200 mg/ou.

Un ou întreg are 71 de calorii și dă corpului 6,3 grame de proteine, cu 3,6 grame în albuș și 2,7 grame în gălbenuș. Gălbenușul oferă o cantitate mai mare de substanțe nutritive, cum ar fi vitaminele A, B12, D, E și K, calciu, fier și carotenoide (luteină și zeaxantină). Albușul conține cantități mică de folați, vitamina B12, colină, fier și calciu.

Efectele pozitive și negative ale consumului de ouă
Efectele pozitive și negative ale consumului de ouă

Consumul unui ou o dată pe zi și de câteva ori pe săptămână este recomandat pentru majoritatea persoanelor sănătoase, cu o alimentație care conține toate tipurile de nutrienți și care fac mișcare. În schimb, persoanele care suferă de diabet și boli de inimă trebuie să se rezume la 2-3 pe săptămână. De asemenea, doctorii recomandă pacienților cu afecțiuni cardiace să mănânce numai albușul.

Oul, mai ieftin față de anul trecut, potrivit cifrelor oficiale

Alimentele de bază sunt mai ieftine în această perioadă față cu toamna trecută, reiese din comparația prețurilor din piețele Capitalei. Pe listă se află cartofii, ceapa, gogoșarii, alte câteva legume, dar și brânza și ouăle. Kilogramul de cartofi alb este la jumătate de preț față de anul trecut, ceapa are și ea o ieftinire, iar gogoșarii de câmp ne ajută la economii, semn că recolta a fost bogată. Ouăle, de asemenea, sunt la jumătate de preț. Potrivit Știrile PRO TV, pentru ingredientele de zacuscă, prețul a fost cu 10% mai ieftin acum față de toamna anului trecut.

Consumul de ouă și nivelul de colesterol

Oamenii de știință și cercetătorii din domeniul sănătății susțin că aceste alimente sunt rele pentru sănătate, consumate în exces, fiind bogate în colesterol.

Colesterolul este o grăsime care circulă natural în sânge, dar de care organismul care nevoie într-o cantitate mică pentru a rămâne sănătos. De exemplu, el este responsabil pentru construirea pereților celulelor de protecție din corp. Dacă un om are prea mult colesterol în sânge, sângele devine mai gros și mai greu de pompat de și către inimă, iar rezultatul poate fi tensiunea arterială ridicată și afecțiunile cardiace.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI