Anul acesta, mai exact pe 19 noiembrie, s-au împlinit 40 de ani de la momentul dării în funcțiune a metroului bucureștean, creație a regimului comunist, condus de Nicolae și Elena Ceaușescu. Pe 19 noiembrie 1979 Ceaușescu tăia panglica primului tronson de metro, între Semănătoarea (Petrache Poenaru) – Timpuri Noi. Mare parte din ceea ce există astăzi ca și infrastuctură a metroului din Capitală, vorbim aici de aproape 57 de kilometri şi 39 de staţii, a fost realizată în perioada comunistă, camai apoi, după revoluția decembristă din 1989, în cei 30 de ani, să fie daţi în exploatare alţi 14 kilometri de reţea şi 14 staţii. Cifrele ar fi fost mai echilibrate dacă în acest an aniversar ar fi fost date în folosinţă şi cele 10 staţii ale Metroului de Drumul Taberei, pentru care au fost semnate contracte încă din 2011.
Povestea magistralei din cartierul Drumul Taberei, ca și în cazul stației Piața Romană, nu a fost una pe placul celor doi dictatori, refuzând categoric să dezvolte magistrala în această zonă. Inginerul Gheorghe Octavian Udriște, în perioada comunistă, ocupând în activitatea sa profesională atât funcţii de exploatare cât şi de conducere inclusiv de cercetare,a fost promovat în funcţii tehnice şi de conducere în Ministerul Căilor Ferate: consilier al ministrului, inspector general în perioada 1962-1976. iar Metroul din Bucureşti intrând în competenţa de organizare a CFR, domnia sa primeşte misiunea de a pune bazele Intreprinderii de Exploatare a Metroului. Inginerul și-aduce aminte, într-un interviu, de motivul pentru care Nicolae Ceaușescu nu a dorit niciodată construirea magistralei către cartierul Drumul Taberei:
”Știu de la proiectanți că Nicolae Ceaușescu nu a vrut să facă metrou în Drumul Taberei pe motiv că acest cartier nu este ctitoria lui. El a vrut ca metroul să circule doar în zonele în care s-a construit pe vremea lui, ceea ce este absurd, pentru că toți locuitorii sunt ai Capitalei, tu ești doar pentru unii și pentru alții nu? Cartierul Drumul Taberei a fost construit pe vremea lui Gheorghiu Dej. Vedeți ce înseamnă, Dej l-a crescut?!”
Același inginer, Gheorghe Octavian Udriște, și-aduce aminte că, inițial, metroul trebuia să fie construit din Drumul Taberei până în Balta Albă, dar Ceaușescu l-a disprețuit pe Gheorghiu Dej și a mutat metroul, din creion, în Militari. Dictatorul zicea că în cartierul Drumul Taberei locuiau „burghejii‟, pentru că fusese ridicat pe vremea lui Dej. Nu a ținut cont de faptul că, la acea vreme, Drumul Taberei era cel mai aglomerat cartier din Bucureștiși nici de faptul că, celebrul cartier de astăzi, Militari nici măcar nu era construit la vremea aceea.